londonsvenska skrev 2011-11-20 05:34:42 följande:
Glenda - så kul att våra är nästan lika gamla :) hur stor var din son när han föddes? kom han i rätt tid? går allt bra? förstår att en 4 månaders bebis känns stor :)
Elise var som sagt lite tidig men är helt underbar. hon vägde för en vecka sedan 3,3kg och växer som bara den, vilket känns skönt. Dock åkte hon på en jobbig förkylning för några dagar sedan, men den verkar vara på väg bort nu, skönt! det är så jobbigt att se henne må dåligt!
är sonen ditt första barn? hur kommer det sig att du bor i london?
Winston kom pa 40 +4 - 3760 och 50 cm. Jag vet inte hur mkt han gatt upp men han ater som en hast (dom senaste dagarna har han velat ha mer an vad jag har... sa har varit tvungen att nalla pa extramjolken i frysen, om han fortsatter sa sa maste jag borja dryga ut amningen med ersattning). Jag ska ga pa baby clinic och vaga honom pa Onsdag.
Jag fruktar forkylningar / andra sjukdomar, har inte stocked upp pa calpol an. Det blir inte sa mkt tid over for mig

Han har ganska mkt gaser trots att han ar ammad och det ar tillrackligt jobbigt att se honom lida av det.
Han ar mitt forsta barn. Jag har bott har i 11 ar - flyttade med davarande svensk pojkvan for att jobba i ett halvar som alla andra, men stannade och gjorde karriar. Winston's pappa ar engelsk och vi kommer troligtvis att flytta till Sverige till sommaren. Jag tycker det ar ganska jobbigt har for at vara arlig, speciellt med barn och utan arbetstrygghet. Sjalv? Har du fler?
Maxbox skrev 2011-11-20 17:02:20 följande:
Jag bor inte London, utan fortfarande i Sverige, men började läsa er tråd av intresse då vi pratat lite om att flytta till dit. Så här kommer lite frågor som är lite OT kanske. Glenda; du skrev att ingen kommer att informera om vilka benefits man har rätt till. Hur går man tillväga för att ta reda på det?
Hur länge kommer ni vara föräldralediga? Kommer era män vara föräldralediga?
Trivs ni i London, och träffar/umgås ni med många andra svenskar?
Andra kanske han mer tur an mig, men for mig var det helt omojligt. Problemet ar att mina pengar kommer fran olika kallor och ingen har kunnat beratta for mig hur mkt jag skulle fa - om jag far £X fran Department och Work and pensions, £X child tax credit fran Inland Revenue och £X i child benefit - hur mkt far jag i housing och council tax benefit? Jag vet fortf inte exakt hur mkt jag far.. Det ar val lite speciellt for mig - jag ar ensamboende och frilansare (sa jag far inte maternity pay).
Jag ska vara ledig i 40 veckor, sen jobbar jag har lite for kapital, sen flyttar vi till Sverige. Jag ar vansinnigt trott pa london, men jag brukade gilla det, innan jag blev for gammal