• KristinX

Någon mer gravid i London?

Jag bor i Loughton, Essex (precis pa gransen till London alltsa!!) och vantar mitt tredje barn i slutet av November. Min son fodde jag pa Royal Free Hospital (Nordvastra London) for drygt 6 ar sedan och min dotter pa Whipps Cross Hospital (ostra London) for 4,5 ar sedan. Den har gangen ska jag fodda pa Princess Alexandra (Harlow, Essex).
    Verkar som att manga av er ar fran sodra delarna, jag ar inte helt frammande dar heller eftersom jag precis har pluggat 3 ar i Tooting pa St Georges Medical Hospital School (till sjukgymnsast) sa hojta garna om ni ska foda dar!!
    Jag snackar garna lite med er andra svenska mammor och utbyter tankar och funderingar...

• KristinX

Ekonomin ja... Jag gjorde just fardigt min utbildning innan sommaren och tyckte inte att det var lont att soka jobb innan bebisen i November (kunde inte borja soka forrns Augusti, och da var inte chanserna lysande precis)
    Sa det ar mannen som forsorjer mig, 2 barn, kommande bebis plus hans son sedan tidigare.... Fast det visste vi ju om sa klart nar vi planerade en tredje!

Kanns som att det borjar narma sig har, 5 veckor kvar Glad

LillWilden skrev 2011-10-21 12:59:29 följande:
    Kul att veta att det finns fler! och skönt att höra från nån med så mycket erfarenhet. Jag kommer snart bli kallad till min booking appointment på St Thomas i centrala London, ganska spännande.

Har du varit dar an? Vilken vecka ar du i nu? Ar det ditt forsta barn?

• KristinX
    LillWilden skrev 2011-10-27 14:57:32 följande:
    Då måste din man ha ett väldigt välbetalt jobb? Vilken trygghet. Och jag kan förstå att det inte kändes som nån vits att söka jobb innan, om ni klarar er ekonomiskt ändå så är det ju lugnt.

Ja, det är mitt första barn (känns fortfarande konstigt att skriva). Ska på mitt första ultraljud på måndag, men troligtvis är jag i vecka 11 eller 12. Så rätt tidigt fortfarande!

Bara fem veckor kvar! Hur känns det? Var ska du föda?
    Han ar personlig tranare...sa det blir langa dagar for att tjana ihop brodfodan! Vi har en liten extra inkomst ocksa fran en lagenhet som vi hyr ut.

Jag ska foda pa Princess Alexandra i Harlow (Essex), verkar battre an Whipps Cross dar jag fodde forra gangen!

Hoppas det gar bra pa ultra ljudet, spannande!!
  • KristinX

Nu blir vi flera i den har traden Glad

Jag hade ocksa funderat pa antenatal kurs aven om det ar tredje barnet, mest for att fa koll pa andningen som inte funkade sa bra forra gangen. Men det blev aldrig av, och det ar val lite sent nu med 19 dagar kvar! Ar himla skraj infor forlossningen...

Fast min man har sagt att jag inte kan ha bebisen den har manaden eftersom han inte kan ta ledigt fran jobbet just nu, sa far val knipa antar jag Flört Varit lite ekonomiskt pafrestande pa senaste med problem efter problem med lagenheten som vi hyr ut..

Canelle - jag var self-employed innan jag hade de andra barnen, och da rackte det med att man redovisade for 11 veckors inkomst, sa om det inte ar andrat sa kanske du far bidrag? Vart att undersoka iaf!

• KristinX

Jag funderar pa vatten fodsel, nagon mer?? Ska iaf testa poolen, man kan val alltid kliva ur om man inte gillar det!

Grattis till dottern Londonsvenska!

• KristinX

Har faktiskt inte sett 'One born every minute', tittar valdigt lite pa tv! Men jag har kompisar som har positiva erfarenheter av vatten fodelse. Tycker man inte om det kan man val bara kliva ur antar jag.. Har inte haft nagra bra forlossningar innan, sa hoppas pa tredje gangen gillt liksom!

Tror ocksa att det ar olika med pool vid olika birth centres, jag hade inte det valet forra gangen.

Idag var jag tvungen att aka in till sjukhuset for att bli kopplad till en san dar monitor for att se hur bebisen ror sig efter att min GP tyckte att bebisen hade lag hjart frekvens plus att jag namnde att den inte har rort sig lika mycket den senaste veckan. Men allt var lugnt (precis som jag trodde)! Maste dock tillbaka imorgon, for har de val dokumenterat mindre rorelser hos barnet sa maste man kollas tva dagar i rad... Jag hade visst lite sammandragningar ocksa, men det ar inget jag kanner av.

• KristinX
    Silee skrev 2011-11-16 01:48:37 följande:
    får jag fråga i vilken vecka du är i?
    Jag ar i vecka 39 (38+1) sa snart dags! Eller nar som helst kanske... Och du ska ha i feb antar jag?  
  • KristinX

Blir ingen vatten fodsel for mig Rynkar på näsan Nu, i vecka 39, sa har de kommit pa att jag ar 'high risk' (pa grund av komplikationer forra forlossningen) och nu ska jag se en consultant plus kan inte anvanda mig av sjukhusets birth centret... Kanns lite sent, jag kunde ju ha haft min bebis nu liksom!!

Silee skrev 2011-11-16 13:31:54 följande:
    Wow, ja, snart är det dags för dig!

Yes, jag ska ha i feburari, gick in i vecka 30 idag.
    Igår åkte jag in till sjukhuset för att jag inte hade känt bebisen röra på sig, och dem sa inget om att jag skulle komma in dagen efter, så det var därför jag undra lite..

Det ar nog olika regler pa olika sjukhus skulle jag tro. Jag gjorde det i Sverige en gang under min forsta graviditet, och de nojde sig med en gang. Sa det ar nog inget att oroa sig for sa lange de var nojda med foster rorelserna nar du var dar!

• KristinX

Nu har min lilla plutt kommit Skrattande I lordags morse sa tittade han ut (38 +4). Han var 52 lang och vagde 2.5 kg. Forlossningen var jobbig, bebisen hjartfrekvens gick ner jatte lagt vid varje sammandragning, sa var tvungen att utsta konstanta undersokningar med olika instrument som gjorde svinont och blev helt knapp i huvudet av all lustgas. Jag skulle precis koras ivag till operation for kejsarsnitt eftersom bebisens syresattning borjade bli lag, nar han bestamde sig for att komma!! Sa glad att jag slapp kejsarsnittet!!
    Varden var jattebra, bade barnmorskorna och doktorerna (hade ett gang med mig i rummet under hela forlossningen) samt eftervarden.

Vi har kallat honom Zacharias. Mina andra tva tycker ocksa han ar super go och super sot!!

• KristinX

Tack for alla grattis Glad 

Glenda -jag har kvar klader fran mina storre barn, men tack for erbjudandet!!

• KristinX

Hej hopp, jag kikar in igen, har nog inte varit har sedan plutten foddes i november! (Tiden ar knapp med tre barn varav en en riktig skrikhals. .) Borjar narma sig for fler nu va? Spannande Glad

Jag kom just pa att jag glomde forsta gangen pa postnatal course igar, typiskt. .Skulle garna traffa lite flera mammor har omkring med sma bebisar sa plutt far lite kompisar nar han ar lite storre. Alla mina andra mamma-kompisar har aldre barn. 

Forresten, angaende barsjalar - jag kommer inte ihag vad min heter, men jag har en som ar elastisk fast med en vavd icke elastisk bit pa mitten, och den ar toppen! Rekommenderar den till alla som funderar pa barsjal. Och till alla andra ocksa, for barsjalar ar super!! Speciellet bra att man kan anvanda dem redan fran fodsel till skillnad fran barselar.     

• KristinX

Ursakta, min dator har blirvit helknapp... Kan inte se vaad jag skriver och kan inte citera iaf.. Zalia, min sjal ar markt 'Moby D', hoppas att den fortfarande finns for den ar som sagt super tycker jag! SE3, mina andra tva ar (nastan) 5 och 6,5 sa de gar i skolan nu. Alltsa har jag tid pa dagen bed bara bebin, men hktiska kvallar med laxor plus aktiviteter varje dag! Forresten, verkar som de flesta har bor soderut stammer det..? Nu ger jag upp, for jag har ingen aning om vad jag har skrivit eghentligen eftersom jag inte kan se!!

Svar på tråden Någon mer gravid i London?