Någon mer gravid i London?
Jag tror jag också hoppar in i tråden, trots att jag bor en bit utanför London.
Jag väntar mitt första barn.
Hur gör ni tjejer med ekonomin? Studerar ni, lediga, arbetslösa eller jobbar?
Jag tror jag också hoppar in i tråden, trots att jag bor en bit utanför London.
Jag väntar mitt första barn.
Hur gör ni tjejer med ekonomin? Studerar ni, lediga, arbetslösa eller jobbar?
Välkommen!
Ja, det blir ju svårare med ekonomin här. Jag jobbar, men tjänar rätt dåligt, 24K. Min fästman jobbar inte, lever på besparingar som han tjänade från sitt förra företag som han drev, men det kommer ju inte räcka i alla evighet. Vi räknar med lite finansiellt stöd från fästmannens föräldrar, men vi kommer ju inte ha så vansinnigt mycket pengar. Hur gör ni?

En komplicerad forlossning som slutade som ett akut kejsarsnitt (och efterfoljdes av blodproppar i livmodern) och jag ar mkt imponerad av behandligen jag fick pa UCLH. Inte lika imponerad av Maternity Care - kande inte att jag fick tillrackligt mkt hjalp med amning tex. Men vi fixade det, fick braka lite for att inte bli utskriven innan vi var klara bara. Uppfoljningen av community midwives i hemmet efter forlossningen har varit jattebra, och jag har aven fatt ett hembesok av breast feeding support midwife. Har faktiskt inte sett 'One born every minute', tittar valdigt lite pa tv! Men jag har kompisar som har positiva erfarenheter av vatten fodelse. Tycker man inte om det kan man val bara kliva ur antar jag.. Har inte haft nagra bra forlossningar innan, sa hoppas pa tredje gangen gillt liksom!
Tror ocksa att det ar olika med pool vid olika birth centres, jag hade inte det valet forra gangen.
Idag var jag tvungen att aka in till sjukhuset for att bli kopplad till en san dar monitor for att se hur bebisen ror sig efter att min GP tyckte att bebisen hade lag hjart frekvens plus att jag namnde att den inte har rort sig lika mycket den senaste veckan. Men allt var lugnt (precis som jag trodde)! Maste dock tillbaka imorgon, for har de val dokumenterat mindre rorelser hos barnet sa maste man kollas tva dagar i rad... Jag hade visst lite sammandragningar ocksa, men det ar inget jag kanner av.
jag såg alla avsnitt av one born every minute på youtube :)
Jag såg en tjej idag som var med i One Born every minute!
Hahaha, jag hade nästan lust att stoppa henne och säga: "its you,you are the girl from that show!"
men hon fattade nog från min blick att jag kände igen henne.
Hennes son var förövrigt jätte stor nu, så det var kul 

I lordags morse sa tittade han ut (38 +4). Han var 52 lang och vagde 2.5 kg. Forlossningen var jobbig, bebisen hjartfrekvens gick ner jatte lagt vid varje sammandragning, sa var tvungen att utsta konstanta undersokningar med olika instrument som gjorde svinont och blev helt knapp i huvudet av all lustgas. Jag skulle precis koras ivag till operation for kejsarsnitt eftersom bebisens syresattning borjade bli lag, nar han bestamde sig for att komma!! Sa glad att jag slapp kejsarsnittet!! 
Spricka hela vägen
"Varje år drabbas tusentals barnaföderskor i Sverige av allvarliga förlossningsskador i underlivet. Många av dem helt i onödan. Det finns en metod barnmorskor kan använda för att minska risken för de svåraste sfinkterrupturerna. Den metoden används i Finland, i Norge - men väldigt sällan i Sverige, visar reportern Erica Larssons granskning."
antar att man får säga till eller skriva det på förlossningsbrevet..
någon som vet om dem brukar ta sånt allvarligt?
eller skiter dem helt i det?
Tänkte fråga om någon vet vad "sen avnavling" heter på engelska?
och om det brukar tillämpas på britiska sjukhus?
Ni som har fött på BB i England, vet ni om bebisen får låna kläder därifrån? Som i Sverige.
Eller sätter dem på kläder som vi har hämtat på direkten?
Tacksam för svar.
Tack för svar.
Jag misstänkte nästan att det var så.
Om jag ska stanna på sjukhuset i lite mer än 24 timmar efter bebisen är född, hur mycket kläder tror ni jag behöver packa ner?
Hur mycket hade ni packat ner? Var det enough eller fattades något?
va? har dem semlor på IKEA?!