• SE3

Någon mer gravid i London?

Hej pa er,
    Tankte hoppa in i den har traden om det gar bra?
    Vantar vart forsta barn och vi bor i sydostra London.
    Skulle vara skoj att dela lite tankar ..
    NCT later jattebra. Hur fungerar det, valjer man omradet dar man bor eller tacker det hela London tex?

• SE3

Tack sa mycket!
    Har borjat kolla pa olika NCT kurser och det kanske kan bli nan framover.. ar ju ett tag kvar. Tack for tipset!
    Var ar beraknad till borjan av maj, har inte haft nan kanning av den lilla alls och inga sympton eller nat sen dag ett. Ser fram emot nasta scan (i december) sa vi far se den lilla igen, men tills dess kanske nat borjar synas eller kannas?!  Dom flesta har ar ju langre gangna, och nan liten kanske redan har kikat ut!? Nar borjade ni kanna av den lilla, ar val olika for alla?

• SE3

Tack tjejer, jag ar ju flera veckor efter er sa jag far nog halla ut med att kanna nat an.. men ar man otalig sa ar man Glad 

Vilka sjukhus ar ni inskrivna pa, och hur har era reaktioner vart? Vi har bara vart till vart sjukhus en gang, och da var det rena rama cirkusen iaf i vantrummet men det kanske bara var tillfalligt far man hoppas!

• SE3

Hej pa er och Gott Nytt Ar!
    Har vart lite franvarande fran familjeliv ett tag men ansluter garna igen till traden om det gar bra?

Kanner sa igen detta med att aka tag in till jobbet, finns bara staplats nar taget kommer till min station. Laddar upp med vattenflaska och forsoker iaf fa sta sa man kan luta sig mot vaggen nar man kanner att det svartnar framfor ogorna men ibland hjalper inte det... nan vanlig sjal har iaf fragat om man vart ok nar man hasat ner pa golvet i en hog Flört 

Visst finns det saaaa mkt fina bebisklader, allt ar gulligt men man kanske inte ska kopa ALLT man ser hihi aven om man vill och ar rea nu!! Min partner fragar varje dag efter jobbet, "jaha vad har du kopt idag da?!" Sa latt att slinka ner ett litet bebisplagg i vaskan!!

Var pa var andra scan precis innan jul och allt verkar bra, sa skont att dom kollar allt dom kan. Var vilding kommer i maj, lever runt som en liten rovare dar inne nu och det kanns som det ar mer pa riktigt nu nar man kanner av den lilla.

Kul att ni haller kontakten efter bebisarna kommit, bra att ha nan att diskuttera med och kunna traffa i sitt omrade. Nar ar det lampligt tror ni att borja NCT-kurs, hur nara fodseln?  

Trevlig helg!!

• SE3

Tack Zalia, jag sag tva kurser i mitt omrade men dom kanns valdigt tidiga en redan nu i februari och sen i mars men det kanske ar lika bra att vara ute i god tid. Den lilla ar beraknad i maj, sa det kanske bra att borja nu anda?

LillWilden, nar jag inte kannt av den lilla pa en dag eller sa om man vart aktiv och inte hunnit kanna efter sa brukar jag lagga mig pa sangen en stund och sa fort man ar stilla brukar det bli fart dar inne och bebisen borjar rora sig, brukar kannas bra igen da! Skont att du kanner av bebisen igen, man blir sa orolig.

Bor ocksa i sodra London, SE.

• SE3

KristinX Tre smattisar, vad harligt! Hur gamla ar dom?

LillWilden, Jag ar inskriven pa Lewisham Hospital, har ingen erfarenhet av det sjukhuset eller vet nan som fott dar sa far hoppas det ar bra. Vi ar inte pa samma?! Vilket tillhor du? Hade vart skoj med nan i narheten. NCT-kursen jag sag ar i Greenwich, har inte anmalt mig till nan annu far se hur det blir. Den lilla ar beraknad till 6e maj.

Vi fick ocksa betala for vara scanbilder. Tycker bilden fran forsta scannen var bast da man kan se hela knytet dar inne. Andra gangen blev det en narbild pa huvudet i profil Glad

Tank att det ar fredag igen! En vecka narmare tills bebisen kommer!!

• SE3

Hoppas ni haft en bra helg med er magar och fina bebisar!!

LillWilden, Jag gar in pa nya veckor pa sondagar men ser fredagen som att veckan ar gjord redan pa fredagen.. ar val for jobbet for veckan ar avklarad och man kan njuta nagra dagar. Jag tror inte heller det ska vara nagra problem for dig att ga pa din kurs, du har ju som du sager "bevis" samt kan du sakert fa ett intyg pa att kursen ar heldag. Manga foretag verkar bra for just maternity, att dom inte kan fraga dig for ingaende fragor osv.. men det varierar sakert.

• SE3

Vad kul med en till blivande mamma!! Det dar med mixade kanslor efter besoken kanns igen, ibland har det vart valdigt livat och man fatt vanta och man inte riktigt har kannts omhandertagen menmen. Har ett vanligt mw appointement idag, sa far hoppas det gar bra idag!

Om du jobbar innom nat storre foretag sa finns det sakert klara regler vad som galler for mammaledigheten, annars ar det val din ratt att fraga sa du vet klart, men som sagt kan vara lite kansligt amne. Hoppas du har en bra och forstaende chef. Vad menar du med semester under mammaledigheten? Ar det om du kan rakna till semesterdagarna som extra dagar pa ledigheten? Min tanke ar iaf att forsoka jobba sa nara det ar dags for for bebisen att komma men sen anvanda semesterdagar veckorna innan. Hoppas du far klarhet hur det fungerar dar du jobbar!

Din yoga later bra och billig, vad kul att du gillar det! Har dar jag bor kostar sakert ett pass kring £40 sa det far jag hoppa over. Har letat fram min gamla swissball och forsoker gora lite ovningar pa den!! Nan som har bra tips pa ovningar?

Fick precis en liten carrycot levererad . Har ni borjat inhandla nat annu?

• SE3

Hej pa er,
    har inte skrivit har pa ett tag..
    Vad kul att lasa att bebisar i den har traden har kommit, snart ska komma osv, vad harligt!! Onskar er alla lycka till, ska bli sa skoj att lasa sen hur det gatt for er och hora om era sma bebisar. Vi far vanta tills i maj, och langtar sa klart massor efter den lilla.
    Ska pa en liten rundvandring pa sjukhuset om nagra veckor, sa man vet vart man ska ta vagen nar det val blir dags, kanske kan vara bra att veta Glad 

Mat och vikt ja, jag tycker jag forsoker ata som vanligt och variera kosten. Har gatt upp ca 6 kg an sa lange. Far dock ofta hora att jag sakert kommer fa en stor bebis for jag ser stor ut, hm.. men nar jag gatt pa mina kontroller sa har det var normala varden, magen har matt 25cm i v25 och 28cm i v28 osv..

Kudde eller inte kudde, verkar finnas sa manga olika bud vad som ar bra, sakert m.m. Jag sokte runt lite och hittade bl.a den har sidan, http://lillakuddisbabypillows.co.uk/ nan som vet nat om den? Verkar vara utvecklad i Sverige och har ett utlatande fran craniofacial doktor har.

• SE3

Zalia, nan bebis annu?? Nasta gang du skriver har har du sakert en liten sotis hemma hos dig, om du kommer fa tid att vara inne har vill saga.. Lycka till!

Protea och Cannelle snart dags for er med, spannande.

Sjalv gar jag in i v 30 idag, och vi tycker snart det ar dags sa kan forsta att ni bara gar och vantar nu.

Det dar med om magen ar stor eller inte, spelar inte mig nan roll bara bebisen vaxer pa som den ska sa bara ta med en nypa salt vad folk sager.

LillWilden hoppas du har det bra hemma i Sverige!

Enjoy semlor ni som far tag i en riktig fettisbulle, mums!!

• SE3

Grattis grattis till er pojke, vad harligt att han kommit ut nu!! Mys nu med ert underverk.

• SE3

Grattis Protea till er "lilla" kille, skont att det gatt sa bra! Hoppas det gar bra hemma nu ocksa, njut av er nya familjemedlem!

Vi kopte en padded skotbadd fran Ikea, verkar ok har ju inte testat an. Man kunde kopa till ett 2-pack handduksaktigt overdrag, sa man kan tvatta och byta, var dock slut nar vi var dar sa jag har kopt handukar att ha pa istallet om vi inte kommer till Ikea igen innan bebisen kommer.

• SE3

Cannelle, har tankt pa dig och undrat hur det har gatt for dig/er? Vad jag forstar var det inte som du tankt att forflossningen skulle bli, hoppas dock att du och din lilla tjej ar ok och mar fint efter alla omstandigheter. Ett Stort Grattis! Nar kom den lilla?

Ar sjalv i v 37 nu, och jobbar sista veckan och det kanns bra. Sen ar det bara att vanta och gora sig redo for denna lilla att komma.. ska hinna med och flytta innan ocksa! Har "risk assessment" pa birth centret den har veckan.

• SE3

Ja det verkar vara bast att inte ha forvantningar infor forlossningen, visst kan man men inte in i detalj kanske om hur allt ska vara och ga till. Bast att ga with flow! Vi har tankt birth center men vi far val se hur det blir...

Haller med att det har vart skoj med den har traden, tank i hostas var det bara sma fron som nu ar sma manniskor!

Jag som bade gillar promenader och ananasFlört, sa kanske blir en bebis pa beraknat datum! Kan ju alltid hoppas!

En fraga, hur har ni gjort med kudde till den nyfodda? Vet att det vart pa tal i traden. Nar man laser overallt ar det antingen jattebra eller jattefarligt, sa man vet ju inte vad man ska tro!

• SE3

Ok, tack for alla tips.. far se nu om det blir en kudde eller ej? Att lagga den under lakanet var ju ett smart trick. Vad gulligt det later att bebisen redan bökar runt, hihi!
    Later sa mysigt med era sma, langtar efter var lilla att mysa med nu.

Ska kolla vad en bed guard ar, finns ju oandligt med saker till dom sma!

Jag brukar saga ibland hemma, att vi har bara en "regel" har och det ar att tvatta handerna nar man kommer in sen far man gora i stort sett vad man vill. Later lite fanigt kanske men men..

Lycka till med svarforaldrarna och hoppas alla far en mysig helg, hoppas solen kikar fram lite nu efter allt regn!!

• SE3

LillWilden, sa du har jobbat klart nu harligt! Jag haller med det ar en konstig kansla att man inte ska tillbaka till jobbet pa flera manader. Jag har vart hemma den har veckan.. vet inte riktigt vad man ska gora sa jag har gatt runt och patat lite har hemma. Kanske skulle ha jobbat den har veckan ocksa?! Har en vecka till innan due date sa vi far val se nar det blir..

Ha en mysig helg allihop!

• SE3

Hej igen, har inte vart har inne pa flera veckor.. men jag ser att det kommit fler bebisar! Grattis LillWilden till din lilla pojke.

Vi fick var lilla tjej for tre veckor sen, en vecka efter beraknat datum. Jag blev igangsatt ..  men efter 30 timmar med dropp kom ingen bebis utan hon fastnade med huvudet halvvags ut.. sa det beslutades att bebisen maste komma ut akut eftersom syret var pa vag ner.. sa 15min senare var var lilla tjej ute!! Det blir aldrig som man tankt sig. Vi ar sa tacksamma att vi har var bebis hos oss nu.

Om det blir en svensktraff sa vill vi jattegarna komma med och traffa er, vore skoj! Hoppas det ar ok. Vi bor i sydostra London. Ar det bestamt nar och var an?

Hoppas det ar bra med alla mammor och bebisar!!

Svar på tråden Någon mer gravid i London?