Inlägg från: Londonbebis |Visa alla inlägg
  • Londonbebis

Någon mer gravid i London?

Hej, har inte läst igenom hela tråden. Men jag bor iallafall i London och har bf mars 2013 .) Några fler?

• Londonbebis

Äntligen någon att prata med :)

Ja det är vårt första.
    mrshope är det första för dig med? 

• Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-07 19:47:05 följande:
    Kul! Yes, första här.....vi försökte länge och till slut gick det efter 2 år så jag var väldigt chockad i början. Var så himla säker på att vi skulle behöva hjälp! Är din partner också svensk? Hur mår du?
    Grattis vad roligt! Ja det är han. Jag mår äntligen toppen! Även om det är sisodär med aptiten. Men det är så skönt att inte må illa och kräkas längre..

Så hur mår du och vilken vecka är du ? :) 
  • Londonbebis
    Casablanca skrev 2012-11-07 18:43:57 följande:
    Hej!
    Jag har BF i maj

Grattis :) Hoppas allt är bra med dig
  • Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-07 20:03:08 följande:
    Jag är i vecka 8, går in i vecka 9 på fredag. Så det är ännu tidigt, hoppas att allt ska gå vägen. Ush ja jag har verkligen ingen aptit alls, samtidigt som jag är hungrig och illamående hela tiden.  

Min man är engelsman så det blir en liten svengelsk bebis :) Vilken del av London bor du i? 
    jag håller mina tummar på att allt ska gå bra :)Jag jag förstår dig. 

Vad mysigt. Vi bor i västra London. Vart bor ni? 
  • Londonbebis
    glenda skrev 2012-11-07 21:52:43 följande:
    Snitt bokat 1a Mars Glad Det blir min andra (och andra gangen jag ar med i traden).

Vet du vilken sort du far? Vart ar du inskriven?  
    Vad roligt att vi är fler. Ja det blir en flicka :) 
    vet du också? Jag är alldeles för nyfiken för att vänta. Men var säker på en flicka också :) 

Tyvärr så fick jag inte min vilja igenom, min gp hade bokat in mig någonstans utan att fråga mig och när jag sedan ville byta var det försent. Har inte bott här så länge och det är första barnet så allt är helt nytt för mig.

Det blir iallafall Ealing hospital.. fast jag inte tycker det känns 100% där.. 
  • Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-08 13:38:57 följande:
    Jag bor i sydöstra, East Dulwich. Nappy valley med andra ord...:)

Vad tokigt att du inte fick byta sjukhus! Jag hade tre olika alternativ att välja mellan och valde King's då det ligger närmast och en utav mina närmaste vänner födde där i våras och var nöjd med allt. 

Hur länge har du bott i London?  Jag har bott här i 10.5 år så känner mig väldigt hemma, men det här med barn är helt nytt för mig. Just nu känns det mest overkligt. 
    Ja det gjorde det för mig med. Det är inte fören nu som det känns som att jag är gravid på riktigt ..
    Jag har "bara" bott här i 15månader.. så känner mig lite lost ibland. 

• Londonbebis

Ni som har träffat andra gravida eller nyblivna mammor hur har ni gått till väga?
    jag känner mig så ensam och hittar inga gravida i min närhet att umgås med. 

• Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-08 20:54:28 följande:
    Jag har inte träffat några än, för tidigt än för min del men jag kommer nog träffa en del via vårat lokala forum (www.eastdulwichforum.co.uk) där startar de alltid en babyclub för gravida i området, en för varje årstid. Min granne som födde i våras träffade en massa människor genom det. Kanske du har något liknande forum i den delen av London du bor i?
    Jag har letat men det verkar inte finnas någon sådan. :)
Svar på tråden Någon mer gravid i London?