Någon mer gravid i London?
Kikar in här och säger hej. Precis fått reda på att jag är gravid, det är supertidigt ännu så vad som helst kan hända. Bor i sydöstra London närheten av East Dulwich.
Kikar in här och säger hej. Precis fått reda på att jag är gravid, det är supertidigt ännu så vad som helst kan hända. Bor i sydöstra London närheten av East Dulwich.
Hej tjejer,
Behöver lite råd. Har blivit informerad av min GP att jag måste välja sjukhus för att de ska kunna boka in mig hos barnmorska. Alternativen är King's College Hospital, Lewisham Hospital eller St Thomas'.
Jag hade ställt in mig på King's då vi bor närmast det, men tänkte höra med er om ni vet vad de två andra sjuhusen har för rykte?
Vad är ett KUB-test? Allt är så nytt för mig så jag har inte hunnit läsa på om allt ännu. Testade positivt i måndags och är bara i vecka 5. Om allt går bra (peppar peppar, touch wood) så kommer bebisen i mitten av juni.
Vi har försökt länge, nästan 2 år så jag kan knappt tro att det är sant att jag faktiskt är gravid. Jag var helt övertygad om att jag var infertil och hade bokat in doktorsbesök för att få hjälp!.
Kul! Yes, första här.....vi försökte länge och till slut gick det efter 2 år så jag var väldigt chockad i början. Var så himla säker på att vi skulle behöva hjälp! Är din partner också svensk? Hur mår du?
Men åh vad kul att vi är några stycken här som skriver! :) Grattis Glenda! Jag ska få i juni om allt går som planerat och kommer att föda på King's College Hospital.
Jag bor i sydöstra, East Dulwich. Nappy valley med andra ord...:)
Vad tokigt att du inte fick byta sjukhus! Jag hade tre olika alternativ att välja mellan och valde King's då det ligger närmast och en utav mina närmaste vänner födde där i våras och var nöjd med allt.
Hur länge har du bott i London? Jag har bott här i 10.5 år så känner mig väldigt hemma, men det här med barn är helt nytt för mig. Just nu känns det mest overkligt.