Zalia skrev 2012-01-08 14:50:20 följande:
LillWilden - Grattis till lyckat ultraljud! 

Vi vet inte könet på våran, ser fram emot överraskningen.
Usch för lågt blodtryck! Inte kul alls, speciellt inte på tåg. Är nog bra att ha sin baby on board badge då om man svimmar så folk fattar...
Vi hör till Harringey NCT område, fast kursen är nära där vi bor, i East Finchely. Skönt att det är så nära! Är det förresten bara jag som bor i norra London här?
Tänkertill - Kul att höra att ni hade nytta av en yahoo grupp! Vi hade funderingar på att föreslå nåt sånt för vår grupp så det ska vi ta och göra nu. :) Går också mest på kursen för att träffa lite folk lokalt, känner i princip ingen i området vi bor, och har väldigt få vänner med barn i London över huvudtaget så jag hoppas det är några man vill umgås med senare. Nu verkar även läraren vara väldigt bra, och hon är även barnmorska vilket väl inte alla är, så det är ju bra det med.
SE3 - När jag kollade på NCT-kurser så fanns det olika datum beroende på när man har beräknad födsel, så kika på hemsidan och se vilken som passar bäst. Jag råkade boka fel så de bokade in mig på den de tyckte passade bättre. Alla utom en på min kurs är beräknande inom samma vecka.
Har precis fått mitt årsbesked från CSN och fick en smärre chock. Kul att betala av det när man knappt får några pengar. Är det nån av er som har ansökt om nedsättning baserat på brittisk föräldrapenning? Försökte läsa vad som gäller men blir inte klok på det, ska ta och ringa dem sen när jag blir ledig, men jag har inga större förhoppningar om att de kommer gå med på det.
Maken har iaf precis fått nytt jobb! Tjoho! Så skönt att han hittat nåt innan bebisen kommer. Och vi har skrivit på kontrakt för ett år till på lägenheten. Så lättad nu att allt det är fixat så jag kan slappna av och koncentrera mig på bebis. Knapert kommer det bli, men nu behöver vi inte hamna på gatan iaf! 

Vad jag vet sa baseras aterbetalningen pa det foregaende aret sa man kan fa nedsatt aret efter, men jag kan ha fel. Jag fortsatter att betala av mitt fast jag ar hemmamamma. Kanske ar dumt men det har bara blivit sa.