• cicci85

Dags att köpa bilbarnstol!!

Jag skulle välja Britax Multi-tech! Har den och är jättenöjd Nu är sonen 3 år, har provat nästan alla bilstolar och det är den här han sitter bäst i! Mobi och Hiway är trånga... Multi-techen är lätt att montera, sitter stenhårt i bilen, lätt att ändra bälteshöjden. Enda nackdelen är att den ger dålig benplats.

Den har ingen lutningsfunktion men det spelar ingen roll. Han sitter bra även när han sover och jag vill ju att han ska sitta så upprätt som möjligt hela tiden. Vi har även en Britax secura som man kan luta, men det gör vi aldrig, känns onödigt!

cloudberry79 skrev 2011-08-23 08:19:07 följande:
    Det stämmer inte, vi kan också fälla vår stol med ett snabbt enhandsgrepp, även under färd och den är fyra år gammal
    Men den säljs ju inte längre, securan, så nu är kanske Mobin den enda man kan fälla på det sättet?

• cicci85
    Little me skrev 2011-08-24 20:04:13 följande:
    Alltså, vi har ju en izi kid X3 och viktgränsen är 18kg.

Min syster är sju år och har precis passerat den gränsen! (dock har hon inte använt vår stol utan haft kudde ett tag)
    Men det jag menar är att viktgränsen på 18 kg är inte jättelite

Jag tycker det är jättelite! Min äldsta var 3,5 år när han vägde 18 kg, lillen har precis fyllt 3 och väger 17 kg nu... Den äldsta satt bakåt tills han vägde 25 kg och det kommer lillen oxå göra!
  • cicci85
    Little me skrev 2011-08-25 08:52:26 följande:
    Men då kanske man ska välja stol efter hur barnet är.
    Är det ett "tjockt" barn redan tidigt och ligger högt på kurvorna så välj en 25 kilosstol.
    Har man ett normalt eller mindre barn räcker nog 18 kilosstol långt

Jo, han man ett barn som beräknas väga 18 när den är 7-8 år så funkar det ju bra med en -18kg-stol. Men har man ett barn som ligger på medelkurvan räcker den ju bara till 4 år och så tidigt skulle jag inte vända, om jag inte var tvungen!
  • cicci85
    Little me skrev 2011-08-25 10:32:19 följande:
    Cicci85: izi kid X3 är bara till 4 år så då är det ju lugnt
    vad menar du? Den är godkänd till 18 kg, även om barnet är 5-6 år och väger max 18 kg så får den åka i izi Kid
  • cicci85
    TinyDeLuxe skrev 2011-08-26 09:10:48 följande:
    ja zenton har riktigt dåliga omdömen :( tack för alla svar!

om ett par timmar bär det av =)=)=) 

har du blivit nå klokare bestämt vad ni ska prova för stolar?
Svar på tråden Dags att köpa bilbarnstol!!