Dags att köpa bilbarnstol!!
Tiny, den ratten är skit. Den ändrar en cm, kanske...Max två. Gjorde ingen skillnad.
Tiny, den ratten är skit. Den ändrar en cm, kanske...Max två. Gjorde ingen skillnad.
Lindras, en vändbar är inte dårligare än en ren bakåtvänd, största stolarna är dessutom vändbara. Att vända dom är inte det bästa.
Ang. ratten, har en äldre, på den är det skit. Tog för givet att det fortfarande var så.
Lindras, STÖRSTA stolarna på marknaden ÄR vändbara... Two way, multitech...(Brio?) så det finns en jättebra anledning att köpa dem.
Att den varar längre bakåtvänd är ju en väldigt bra fördel. Bara för att man köper en vändbar (i syftet att den varar längre bakåtvänd) betyder inte att man använder den istället för bältesstol sen.
Men det är viktig info, det med att inte vända.
Dock, om man köper en renodlad bakåtvänd, som är mindre, då måste man ju vända tidigare och därmed sitter barnet i bältesstol istället för bakåtvänd.
Så när jag får den frågan /frågan dyker upp, svarar jag att man inte ska köpa vändbar bara för att den kan vändas. Jag poengterar att största stolarna är vändbara, men när den är utväxt bör man byta ut den till bältesstol.
Man kan också svara att vändbara stolar är en kompromisstol, och det är framåtvänd den är svag.
Man behöver inte ha ett stort barn fär att välja en stor stol, man vet inte hur snabbt barnet växer sen, man vill kanske att barnet ska sitta bakåt så länge det går, mm.
Little me, nej, den är inte gjort för 4 år, den har gränsen eftersom den kom för nära taket i en sportsbil.