• Anonym

Älskar inte min man

Det är väldigt viktigt att du lämnar din man för att du verkligen inte tycker om Honom på det sättet längre. Det är så lätt att man sveps med i den nya "förälskelsen" och jämför de känslorna med de du har för din man och det är inte rättvist. Din man och du har ett bagage och du kommer förmodligen aldrig känna de där nyförälskade känslorna igen. Med det sagt tycker jag att man ska vara snäll mot sig själv och tillåta sig själv att vara lycklig, om du känner att känslorna ärhelt slut och om du tycker att du gjort allt du kan för att tända gnistan i ert förhållande, ja då ska du kanske tänka på att lämna. Du är bara 38 år och du kan ha lika många år kvar att leva och då ska du vara lycklig.

• Anonym

Jag lämnade precis min man av exakt samma anledning som du skriver här, nu hade vi visserligen inte varit tillsammans lika länge som du och din man. 5 år och 1 barn "bara" men två av de fem åren kände jag absolut ingenting mer än vänskap för honom. Så jag satte mig ner en dag och förklarade för honom hur det kändes, det blev mycket tårar men det visade sig att han kände likadant men inte velat lämna mig i sticket. Det kom som en chock för alla i vår närhet då han som du beskrev intevar elak eller slog mig, vi bråkade knappt och var väldigt stabila. Men jag vill tro att det var just pga av vårt fina förhållande och öppenhet som separationen gick så bra, för det har den gjort. Vi har separerat utan minsta bråk och vår dotter har fixat det bra då vi inte bråkat. Men prata med din man, och prata lite til. Berätta hur du känner och hur du mår så får du se vad han säger. Lycka till.

Svar på tråden Älskar inte min man