• Anonym (Viktväktare)

Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?

Jag älskar att laga mat och är även viktväktare.
    Gör om alla mina recept till viktväktarvänliga recept och pointsberäknar dem och överväger nu att starta en blogg där jag publicerar alla mina viktväktarrecept.
    Tänkte kalla den *mitt namn*s Viktväktarrecept eller liknande.

Är det OK tror ni? Eller kommer jag bryta mot någon copywritelag?

Vill starta bloggen just för att jag själv saknar en renodlad Viktäktarblogg med olika recept för vardag, helg, högtider osv.
    Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?
  • Anonym (Viktväktare)

Ingen som vet?

• Anonym (Nja...)

Jag skulle inte vågat kalla den för "mina viktväktarrecept" eller liknande. Bättre att kalla den "mitt liv som viktväktare", "en viktväktares receptdagbok" etc. I och med att det är dina recept är det inte rätt att kalla dem för just viktväktarrecept, utan bara recept som är pointberäknade...

• Anonym (Viktväktare)
    Anonym (Nja...) skrev 2011-08-23 15:05:15 följande:
    Jag skulle inte vågat kalla den för "mina viktväktarrecept" eller liknande. Bättre att kalla den "mitt liv som viktväktare", "en viktväktares receptdagbok" etc. I och med att det är dina recept är det inte rätt att kalla dem för just viktväktarrecept, utan bara recept som är pointberäknade...
    Smart!
    En viktväktares receptbok låter perfekt!
  • Fidelis ad urnam

Nu visar jag mig själv då det ändå syns vem jag är i bloggen

Jag "stal" tipset på namn jag fick i denna tråd, kändes ju klockren! Önskar jag hade kommit på det

Iaf, så här ser bloggen ut nu, är ny på¨detta och vet inte alla funktioner osv. Så kom gärna med tips.
    Jag ska in med andra bilder, på t.ex. gympaskor och måttband osv så att man ser att det är träning, mat och vikt den handlar om.

Men iaf. Så här hittills

enviktvaktaresreceptbok.blogspot.com/

Svar på tråden Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?