• Anonym (Viktväktare)

Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?

Jag älskar att laga mat och är även viktväktare.
    Gör om alla mina recept till viktväktarvänliga recept och pointsberäknar dem och överväger nu att starta en blogg där jag publicerar alla mina viktväktarrecept.
    Tänkte kalla den *mitt namn*s Viktväktarrecept eller liknande.

Är det OK tror ni? Eller kommer jag bryta mot någon copywritelag?

Vill starta bloggen just för att jag själv saknar en renodlad Viktäktarblogg med olika recept för vardag, helg, högtider osv.
    Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?
  • WPmamman

Kunde inte låta bli att gå in och titta, ska dock inte äta viktväktarmat då jag har omvänt problem. Vad fint du har lagt upp allt på bilderna, ser aptitligt ut Lycka till med bloggen, tror det intresserar många, särskilt som allt redan är uträknat.

• Fidelis ad urnam
    WPmamman skrev 2011-08-23 21:41:50 följande:
    Kunde inte låta bli att gå in och titta, ska dock inte äta viktväktarmat då jag har omvänt problem. Vad fint du har lagt upp allt på bilderna, ser aptitligt ut Lycka till med bloggen, tror det intresserar många, särskilt som allt redan är uträknat.
    Tack så mycket
    Är inte ute efter en avancerad blogg, men vill självklart att de ska se fin ut.
  • krakel

Ja ska med läsa LÄTT va VV själv förrut men gått ut. Men lite rec är ju aldrig fel.

• krakel

Jo jag mena att jag absolut ska läsa din blogg. Va själv ViktVäktare för ett tag sen men har gått ur men att få inspiration med nya recept är ju aldrig fel spec om det är VV rec. Sorry om jag utryckte mig lite oklart. Lycka till

• Fidelis ad urnam
    krakel skrev 2011-08-24 17:00:40 följande:
    Jo jag mena att jag absolut ska läsa din blogg. Va själv ViktVäktare för ett tag sen men har gått ur men att få inspiration med nya recept är ju aldrig fel spec om det är VV rec. Sorry om jag utryckte mig lite oklart. Lycka till
    Nuuuu förstår jag
    Kul att du ska läsa den,hoppas du hittar några recept du väljer att prova
  • HeidiM

Jag läser gäärna!!!
    Har precis gått med i VV :)

Lycka till Skrattande

• 010306

Är det pro points systemet eller det gamla som var innan ?
    Nyfiken då jag har deras gamla häften & ätit efter det förr med lyckat resultat och funderar på en omstart snart för att få bort det sista.

• Fidelis ad urnam
    010306 skrev 2011-08-24 17:10:55 följande:
    Är det pro points systemet eller det gamla som var innan ?
    Nyfiken då jag har deras gamla häften & ätit efter det förr med lyckat resultat och funderar på en omstart snart för att få bort det sista.
    Det är propoints enligt nya systemet. Har tyvärr inte kvar mina häften från gamla systemet.
  • Hanniz84

vilken bra idé!
    ska läsa din blogg!!

Isa-09 Leo-11 <3 <3
Svar på tråden Starta en blogg med egenkomponerade viktväktarrecept. Ok?