Ingen fara 
Jag har full förståelse för att det inte fungerar att åka in och vara borta flera dagar. Det är rent ut sagt skit.
Tyvärr är sjukvården väldigt dålig på att förklara men det mesta går att lösa bara man har en bra läkare. Tyvärr (eller tyvärr o tyvärr ) så vill de gärna ha koll på patienten, särskilt under en graviditet.
Det jag kan rekommendera dig är att läsa på om hyperemisis (eller hur det nu stavas, jag är också trött
), riskerna osv, läsa på om dropp och risker. Helt enkelt informera dig så mycket som det går och sen ta diskussionen igen med läkaren tillsammans med det Jenny skrivit (om att läkaren ska skriva remiss o så) och förklara att du förstår riskerna men att du tar dem.
Grejen är den att sjukvården ogärna vill lägga upp en handlingsplan innan en graviditet är ett faktum (eller ett problem är ett faktum) eftersom att de inte kan lova för framtiden. Även de säger till dig idag att vi löser det, du får dropp hemma så kanske de resurserna inte längre finns när du är gravid och då har du planerat utifrån något som inte finns.
Det är absolut inte totalt omöjligt att få till att få dropp hemma eller på vårdcentral eller närmaste mottagning men det är näst intill omöjligt. Men informera dig och ta diskussionen igen
Lycka till