Mamma övergav dig inte :(
Hej ts! Låter som en jobbig vecka för er båda. Jag tänkte dock på några saker i ditt inlägg som kan försvåra för er båda. Tänk på psykologin, vad du speglar till din dotter. Du måste utstråla "dagis är jättekul o du kommer klara det" inför din dotter när du lämnar. När du hämtar likaså "å vad roligt att se dig, vad kul du haft här idag", dvs inte bygga på din dotters ev tankar om att vara övergiven. Det är svårt jag vet, men hälsa på barnet naturligt o gör det inte alltför känslomässigt typ "mamma kommer sakna dig" och så.
Nu säger jag inte att du gör så. O jag förstår att det var svårt att göra annat när du hämtade dottern o hon hade panik. Men att övertrösta bygger ju även på hennes panik, dvs du säger till henne att det är jättesynd om henne som är på dagis. Känslan du vill ge henne är att det är kul på dagis, även om det är lite jobbigt ibland. Du kunde kanske inte gjort annorlunda vid paniken,men du kan i framtiden! ;)
Åter igen, slå inte bakut för mitt inlägg. Ta det rätt o för inte över din frustration o rädslor till dottern. Var positiv o stark så blir dottern det (förhoppningsvis). :) Lycka till idag o resten av inskolningen!