Vad anser ni om min lön?
Hejsan.
Jag är 20 år jobbar som bilmekaniker sedan 2 år tillbaka. I dagsläget tjänar jag ca 25000 - 26000kr i månaden (till viss del ackordsbaserat). En extremt bra månad när det bara flyter på kan jag ha runt 27500kr.
När jag började jobba som bilmek hade jag 17000kr. Jag har i stort sett inga kompisar i samma ålder inom samma bransch eller egentligen överhuvudtaget inom någorlunda "kvalificerade jobb" att jämföra lön med.
Själv är jag nöjd med lönen och trivs med jobbet men det förekommer att det kan vara väldigt stressigt, känslan att detta jobb måsta man klara av relativt fort trots att man aldrig har gjort det förut osv för annars brakar tidsplaneringen (detta är inte "jättevanligt" men förekommer som sagt).. Varje dag river man upp armar, svettas, svär lite och blir skitig =). Samtidigt blir ändå jobbet vad man gör det till och jag har kravet på mig själv att prestera bra, speciellt eftersom jag får gå på mycket kurser. Cheferna är dock väldigt nöjda med mig.
Jag gör i stort sett alla förekommande jobb på bilar. Vi har bra sammanhållning på verkstaden och hjälper varandra och stämningen är mycket god. 40 timmars arbetsvecka och ganska sällan övertid.
Alla siffror är givetivs före skatt..