Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-10-10 18:06:37 följande:
    Björnen Hjärta

Puss på dig! Sjukt glad för din skull vet du! 

Tack kära du Solig

Hur mår du? Alla barn friska?  
    Come on katten - det svänger ju...
  • Ernst Hugo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 18:02:32 följande:
    Hejsan Baloou, allt väl?

Hallo NG !

Det är oförskämt bra med mig Glad även om jag just idag är lite trött, men jag vet varför så det känns ändå bra. Hur mår du själv? Något nytt på nagellacks eller toyfronten? 
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-10 18:15:07 följande:
    Hej Baloou!
    Härligt!
    mes felicitations Monsieur et tous mes voeux de bonheur.............
    Bonne soirée mon amie

Mes plus sincères remerciements. Des rapports sexuels avec une femme a été donné de nouvelles dimensions
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-10 20:09:33 följande:
    excitant...est ce qu´un gentleman tel que tu l´es peut donner des details.....?

concept de l'éveil a acquis une nouvelle signification est tout ce que je peux dire
  • Ernst Hugo
    Perry the Platypus skrev 2011-10-10 20:30:57 följande:
    *smyger i buskarna*

Ähhh, smyg inte kom in o säg något häpnadsväckande som du brukar istället Solig
  • Ernst Hugo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 18:18:17 följande:

Vad skönt att höra!
    Och vad trevligt att du frågar mig om nagellack och sexleksaker haha... Inget nytt på den fronten nej. Men jag förlustade mig lite över något på min önskelista i en av dessa kategorier, tidigare idag.
    Förlåt min lättja att jag inte orkar backlogga men frågar istället vad som är väsentligt hos dig just nu istället?
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-10-10 20:44:22 följande:
    Baloou: Frukost å kläder klart till imorn. Alltså, ni som har skolbarn, ska era barn ha frukt med? Här ska de ha med en frukt om dagen men de flesta barn har två. Jag tycker det är lite störigt... Tänker dessutom på de familjer som har det lite sämre ställt och kanske även har många barn.
    Jag skickar med två frukter o några riskakor.
  • Ernst Hugo

God förmiddag

Jag tycker generellt inte det finns någon motsättning mellan att man gör lösningar för de många människorna där alla bidrar i en gemensam pott och att man ändå ser till individens behov och potentialer. Jo det skulle finnas mer resureser och jag skulle gladeligen betala en procent mer i kommunalskatt om det gav rätt resurser, men det behövs strukturförändringar oxå.
    Som det är nu har vi ett styre som plockat isär det vi som nation trodde på i 40 år efter kriget. Världen förändrades och vi trodde vi var tvungna att överge det som faktiskt var en framgångsrik svensk modell. Visst något förenklat,  men i grunden ser jag det så.   

Tråden bygger ju på sidospår så jag vill leda in det på feminism. Det är klart att feminism handlar om att ge varje kvinna rätten att utvecklas på sina egna villkor. Men det handlar oxå om att skapa rimliga villkor och ta bort alla obehagliga outtalade förväntningar som att kvinnor inte skall jobba hela dagar för att barnen inte kan vara på dagis till 17. Det skall vara självklart rätt att både bidra i yrkeslivet och få rätten att ha ett familjeliv genom att barnomsorg finns och fungerar med kvalité, inkl frukt och mellanmål.

Det fan ta mej dags att vi tar bladet från munnen och kräver tillbaka våra gemensamma lösningar i samhället våra föräldrar trodde på och som vi kan få igen för att kunna ge till våra barn !        

• Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-11 09:36:14 följande:
    kryptiskt men en upptäcksfärd är ju alltd mkt bra!!!!!!!!!

Hahaha det blir så när man inte kan franska och anväder Google translate Solig God Förmiddag förresten.

Tänkte just att jag skulle besöka mitt favorit-franska ställe i stan denna förmiddag   http://www.laboulangerie.se/photo.html
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-11 09:44:37 följande:
    Nu skall en modern AYnRand uttala sig haha
    det du kallar för gemensamma lösningar är i min mening the very fundament av sann liberalism för den strävar efter lika förutsättningar som var och en kan utnyttjas efter bästa förmåga viket i sin tur främjar konkurrens och framåtskridande....paradoxen är att "gemensamma lösningar" skapar mer mördande konkurrens men också mer kreativitet i samhället...konkurrens är bra!

Konkurrensen är nödvändig i en sk blandekonomi som utgör den svenska modellen. Jag är ingen mystomte som ser de gemensamma lösningarna som trevliga "bra o ha lösningar". Det är för att optimera produktion och få alla att på egna villkor bryta ny mark i social, ekonomisk och kulturell bemärkelse.

Jag var för EU. Jag ville ha en bro. Jag tror att vissa avregleringar skall göras för att inte paralysera och stöd till ex varvsindustrin var ett långsamt självmord. Jag blir dock illa berörd när man vill sälja av gemensamma tillgångar som skog eller malm, eller när man sjabblar bort Volvo personvagnar till Kina.

Vi behöver alla gemensamma tillgångar för att kunna skappa de lösningar som passar de många människorna. De tillgångarna kan bara skapas på markandsmässiga villkor.    
Svar på tråden Trash-tråden