• och

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 11:43:50 följande:
    Hej Och!

Bara tra tack, hur är det själv? 
    Jo, men bra. Ligger fortfarande i sängen faktiskt. Men jag är betydligt piggare idag än jag var igår, härligt att vara ledig.
    The hard way is the right way.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 11:55:04 följande:

Mm det känns som lördag idag faktiskt...
    Jag ska tvätta och fundera över vad man gjorde på dagarna innan man hade barn. Hon är hos mina föräldrar och jag är helt liksom lost och vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag ska försöka göra så lite som möjligt och beställa några böcker faktiskt...

Alla boktips mottages med stor glädje och tacksamhet.

Vad ska du göra idag?     
    Sova tänkte jag. Jag ligger lite efter med sömnen.

Åh, boktips, jag läser ju jämt. Fast jag är så dålig på titlar och lånar mest böcker på biblioteket. Vad gillar du att läsa? 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 12:04:41 följande:
    Vilken trevlig plan!

Jag läser mycket, eller jag läste mycket.  På senare tid har jag inte haft tid men jag planerar att göra tid.
    Jag läser nästan allt. Två av mina favoritböcker är "En halv gul sol" och "Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret". Två helt underbara böcker. 
    Sedan läser jag allt av Elizabeth George.  
    Jag har läst nästan alla böcker av Elizabeth George, fast någonstans tröttnade jag tror jag. Sugar har jag läst, den var bra, troligen inte en En halv gul sol.

Har läst två böcker av en dansk författare, gillade båda mycket: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170028923 Fast det är kanske inte den sortens böcker du är ute efter. Den här är också fantastiskt bra, men den har du säkert läst eller sett på film: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290711 Gillar böcker som handlar om människans inre väsen, även om dessa två beskriver människor med en något avvikande hälsa. 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 12:26:01 följande:

Tack för tipsen!
    Elizabeth George kan jag aldrig tröttna på däremot blev jag förkrossad när jag såg lite av dramatiseringen av hennes böcker. Eller, TV-serien snarare. Urkasst.
    Jag har liksom målat upp dessa individer och denna miljö under flera års tid, för att få den krossad haha...
    Vad jag gillar med hennes böcker är inte bara den geniala handlingen utan att de ofta utspelar sig i miljöer där jag bott. Jag älskar London och finner det otroligt stimulerande att läsa böcker som utspelar sig i områden där jag bott. Minns inte vilken bok som utspelade sig en hel del i de norra delarna, men också området kring och i Clapham om jag minns rätt.   

Shutter Island, den filmen har jag länge velat se.

Har blivit rekommenderad Invisible av Paul Auster...   
    Filmen är bra, men boken är förstås bäst.

Invisible är nog jättebra, har dock inte läst den. 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 12:28:26 följande:

Ja den låter riktigt bra! Ska nog köpa den. Är bokfetischist. Fuck the library. (Syftar på den första nu).

Den andra boken låter också som något jag skulle uppskatta.

Och åh! Jag vill fortfarande läsa "Parfymen".   
    Mm, den är väldigt bra. Lite långrandig bitvis har jag för mig.
  • och
    Driftwood skrev 2012-01-06 13:08:07 följande:
    Jag gillar också böcker med verklighetsförankring. En av mina favoriter är Slaughterhouse 5. "En halv gul sol" har jag inte läst men det kommer jag göra nu tror jag
    Jag är nog mest intresserad av att hitta tänkvärda vinklingar osv i böcker. Är inte så inne på historia, dock är samhällsbeskrivningar spännande, och psykologi som ämne intresserar mig väldigt.
  • och
    Driftwood skrev 2012-01-06 13:22:20 följande:
    Jag läser gärna om historiska händelser men det intressanta för mig är nog psykologin i hur människor upplever dessa situationer och ur de väljer att agera.

Tex tycker jag om böcker som "Into Thin Air" fastän den inte är särskilt bra skriven men den är en självupplevd historia av en kaotisk händelse som både beskriver händelsen och beskriver hur fragila vi är i våra upplevelser, hur dåliga vi är som vittnen till vad vi upplever under stress.
    Den har jag inte läst, men jag förstår precis vad du menar.

Stress påverkar verkligen, och det är sällan man inser det själv förrän långt efteråt. Oavsett om det är en tillfällig traumatisk händelse eller något som vuxit fram under längre tid tex pga en dålig relation osv. 
  • och
    lille Birger skrev 2012-01-06 13:45:04 följande:
    Kan man bli sugen på smaskiga godsaker när man är gravid? Drömmer
    Absolut. Köp hem tio gravtest och kör igång, ge dig inte även om det första är negativt och posta gärna bilder på alla testen här i tråden sen.

För övrigt gillar jag Nalle Puh.  
  • och
    HäxanSurtant skrev 2012-01-06 14:58:59 följande:
    Jag har hyrt hem både parfymen och shutter island, men inte fått sett dom, så nu tänkte jag satsa på att läsa dom, känns mer troligt att jag prioriterar dom i bokform än filmform Många säger att dom är kanonbra dock, har inte hört nån som inte gillar dom.
    Du måste absolut läsa båda.

Har du gjort 300 köttbullar redan? 
Svar på tråden Trash-tråden