Smecker skrev 2011-12-02 11:16:30 följande:
Huvudsaken för mig har alltid varit att jag tycker att det ser fint ut. Att det betyder att min känsla för estetik inom mode inte är på topp är sekundärt eller tertiärt. Jag kan leva med det.
Sedan får man inte glömma att bara för att jag tycker att något är snyggt så innebär det inte att jag tycker att alla passar i det. Tänk dig dina favorit-högklackade skor och Roseanne Barr i dem..
Smaken är som baken.....ordet fin är ändå intimt kopplad till estetik ....men men.... jag tänker inte dividera ...
utmana mig inte på detta, jag har ett yrke där jag jobbar med kreativa människor, har jobbat inom mode som tonåring och har vänner inom mode och skoindustri utomlands samt är uppfostrad enbart omgiven av kvinnor...jag är lite av en mkt mkt duktig amatör haha
Jag har inga favorit-högklackade skor...de höga klackar jag tycker är finast är de som passar just den kvinna som bär dem och i det sammanhang de bärs...det finns ock sådana för en stark kvinna som Roseanne Barr, vilka kan lyfta hennes styrka och kvinnlighet.