Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-10-11 10:48:48 följande:
    Varför ska det motarbetas? Hur ska det motarbetas? Högre skatter? Högre löner för yrken som är "lågstatus"?
    Ja, då hamnar vi snart i Kinas sits där ingen kotte längre vill arbeta på industriföretagen. Vet inte om det skulle vara så lyckad.
    Nej, jag gillar inte S-politik alls även om jag har stor respekt för den rena kommunistiska läran men att vara naiv lönar sig inte ilängden enligt mig.

Skillnader som inte gynnar någon i längden motarbetas enklast genom en progressiv  fördelningspolitik. Bidra till det gemensamma efter förmåga.

Ren kommunism innebär diktatur, om än proletariatets diktatur och har inget med svensk blandekonomi att göra.

För att ha något att fördela måste man såklart göra det i samklang med marknadskrafterna. Just dessa exempel satte sverige i mellankrigsåren och var en tydlig inspiration till Roosevelts "New Deal" som tillsammans med övergivandet av guldmyntsfoten bidrog till återhämtningen av depressionen. De svenska idèerna gav återklang då vi efter kriget var så pass ptiviligerade att vi kunde fullfölja reformarbetet. Först med den flytande valutan för 20 år sedan som vi som nation tappade tron på blandekonimins självklarhet.

Jag tror du använder begreppet naivt lite lättvindigt just i detta sammanhanget Rose.    
    Come on katten - det svänger ju...
  • Ernst Hugo
    och skrev 2011-10-11 17:52:35 följande:
    Har du någon som ska hjälpa dig tvätta med?
    Halloj Glad
     glömde hälsa på dig sist - sorry

Allt väl? 
  • Ernst Hugo
    Perry the Platypus skrev 2011-10-12 17:04:39 följande:
    *sjuuuuuuuuuukt förkyld*

Samma här men botar Kan jang, kaffe och Klaus Wunderlich
  • Ernst Hugo
    Perry the Platypus skrev 2011-10-12 18:38:47 följande:
    Här kör jag på "The Rule of Four", näsdroppar, förkylningsmunspray (only in America, children, only in America) och värktabletter.
    Ja jag glömde nässpray och paracetamol oxå.............

Har en 1-timmes dragning imorgon kl 8 för 30 nyckelpersoner i mitt projekt - Yippie 
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-12 19:11:14 följande:
    skrev du inte en gång att nybryggd kaffe luktade så gott så det knullar i näsan...knull i näsa är vad du behöver nu med tanke på din förkylning.........

Hej Baloou.........!

Bonsoir Aynrand, comment ça va?

Jo men just så skrev jag haha.........provade det men det funkade sådär *L*  
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-12 20:29:31 följande:
    haha det blev lite fel innan ... så skall det vara typ

inte jag heller, det brukade finnas en kod typ alt 147 eller nå´t likande men jag kommer inte ihåg

annar kan du infoga symbol i word och det funkar här med....ç

"l´odeur du café fraichement fait...ç´a me baise le nez mes amis!!!!!!!!!"

m'asseoir avec de nouvelles bosses, mais le nez est encore froid
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-10-13 19:08:56 följande:
    Stackare...

Ser fram emot helgen då jag måste vara frisk o kry Solig

Hur mår lilla lammet? 
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-10-13 19:13:01 följande:

Det är inte så långt kvar till helgen Björnen!?! Hur ska du hinna, dunderkur???

Jag mår utmärkt tack!   

Med god vilja och stark lust så blir jag frisk Glad........
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-13 19:21:49 följande:
    bokstavligt översatt......"sätta mig med nya bulor, men näsan är fortfarande kall"

Hej Baloou, tu vas bien
    hej de andra är det bra med er?

Hahahahaha lysande
Svar på tråden Trash-tråden