Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-10-11 10:30:10 följande:
    Viiiiiiiiiiiiiill, gnäller. Kyss

Nu såg jag att Mamma T har vaknat till livs så jag ska vad hon har fått ur sig.......

Fattade inte vem Mamma T var först, men nu fattar jag haha!
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-10-11 10:36:17 följande:

Jag bor tom utanför förorten!!! Gammalt bondesamhälle där två släkter styrt sedan mannaminne . Så antingen är man urinvånare eller så är man nyinflyttad med ett flashigt hus som man hade råd att köpa eftersom man sålt en längenhet i stan för 5 miljoner då drömmen om landet blev för stor...

Hahaha ja men du måste IN i förorten sötnos .
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-10-11 10:35:18 följande:
    ...back to work, min rast på FL är nu avslutad....
    be good
    ps: jag har en känsla av att NG är väldigt frustrrad idag och jobbar hårt på att sublimera i tråden
    Ja det är hon, vad väl obeserverat av dig fina du!
    It's all your fault.

Jag ska sublimera någon annanstans nu. Jobbet typ.   
  • Nice Girl Wrong Place
    Ernst Hugo skrev 2011-10-11 10:39:43 följande:
    Det kommer sannolikt alltid finnas skillnader, men personligen är jag stolt över att aktivt vilja motarbeta en stor del av dem och även förklara för min dotter om det arbetet och den visionen.
    Ja men såklart vi ska motarbeta dem!
    Det gör Rose också, poängen är att det inte ska vara fult, eller fel att vara annorlunda, fattigare eller inte bo i en villa med staket, hund, kärnfamilj och Vovlo.
    Vi ska inte sugarcoat hela världen. Total rättvisa är en utopi. Vi ska motarbeta orättvisor, arbeta för rättvisa, men och lära oss och våra barn att ALLA, oavsett bakgrund, social status, eventuella handikapp, ekonomisk status, whatever, har en plats i samhället. Det är ok om Pelles äpple har bruna fläckar. Han är lika betydelsefull som Anna med Fijiäpplet och passionsfrukten. Det arbetet är lika viktigt som att motarbeta orättvisor.  
  • Nice Girl Wrong Place

Fina ben Rose!

Och GAAAAHH!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13760876.ab

Allvarligt talat. De gnäller över att det med 3 barn blir en summa på dryga tusenlappen per år. För alla 3 barn.
    Är det konstigt? Köper man inte frukt hem. Har man 3 barn, ja då får man räkna med att lägga dryga tusenlappen PER ÅR, för frukt till ALLA 3.  

Gud så sjukt irriterande! 

• Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 11:37:21 följande:
    Tack. Kyss

Men barn ska varken synas, höras, kosta något, vara en belastning, ett ansvar and you name it i dagens samhälle. Har du inte lärt dig det?

Grejen är att det inte är låginkomsttagare i oattraktiva förorter som klagar. Det vet jag för att jag bor i en och har endast arbetat på skolor i förorter där majoriteten av föräldrarna varit socialbidragstagare. Det är inte dessa som kontaktar skolinspektionen.
    Det är Uffe och Maggan i villan som vill bygga en bastu och därför tycker att en avgift på dryga 1000 spänn för TRE BARN per ÅR, är lite saftig.

Fördomar, ja absolut, men gud vad nice det känns att tro så.   
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-10-11 17:45:30 följande:
    Är väldigt glad att jag inte behöver tvätta i en gemensam tvättstuga.

Man undrar ju av och till varför folk gör som dom gör, särskilt i det här fallet? 

Jag har tvättmaskin men bokar då och då den gemensamma tvättstugan, av rent oanständiga skäl.
    Gjorde en bokning alldeles nyss faktiskt. 
  • Nice Girl Wrong Place
    lille Birger skrev 2011-10-11 18:35:56 följande:
    Ja, för om du gör det kanske den där läskiga tanten (eller andra som henne) kommer och utnyttjar dig.

Jag välkomnar om andra som den läskiga tanten kommer och utnyttjar mig...men tack för omtanken Birger.
Svar på tråden Trash-tråden