I Blackrose I skrev 2011-10-14 11:04:10 följande:
Svenskar behöver verkligen inte åka till länder där bilbälte är något dom flesta inte ens hört om kan jag tycka om man nu stämplar alla som IQ-befriade idioter som inte sätter på sina barn bältet här i Sverige eller vad tycker du? Tänker jag fel?
Nu är det du som använder ordet svenskar. Vi kom väl överens om att skriva svenskar som är nitiska över bilbarnsbältet borde hålla sig kvar i Sverige eller?
Jag får inte ihop detta. Samma människa som skulle stämpla en thailändare som barnmisshandlare and you name it här i Sverige om denne inte använder bilbarnsbälte åker gärna till thailand ochutsätter sina barn för trafiken i thailand som liknar en krigszon i dom flesta gator? Vem är det egentligen som är idioten här? Svensken som predikar i Sverige men begår "brott" utomlands eller thailändaren som bara gör det hon är van till att göra?
Du inleder med "Svenskar behöver verkligen inte..."
Och fortsätter med; "Nu är det du som använder ordet svenskar". Jag citerade dig Rose.
Nej jag tycker inte alls att svenskar som är nitiska över bilbältesanvändning borde stanna kvar i Sverige.
Samma argument, exakt samma, används av SD-anhängare i invandringsdebatter där "Om man inte gillar vår mat/våra traditioner/vår kultur, bör man hålla sig hemma"
Jag vet inte varifrån du får dina exempel Rose.
Vilken svensk kallar en thailändare för barnmisshandlare för att denne inte använder bälte, för att sedan dra till Thailand och kasta sig ut i trafiken?
Vem gör det?
Och ponera att någon gör det, använder denne möjligtvis bälte då?
Eller har du hört någon säga "jag är nitisk med bälte i Sverige men skiter i det utomlands"?
Tills du visat mig den svensken, ser jag inte alls hur man ska ta ställning till det.