Trash-tråden
Frambuesa skrev 2011-10-16 20:08:27 följande:
är det svårt att sätta fast ett nytt handtag? behöver man hjälp av en snickare.. eller borde jag klara detta själv?Jag fick ryck på katten igår som höll på o skulle busa, så jag drog igen sovrumsdörren... där handtaget var löst. Somnade och skulle upp och kissa imorse.. försöker öppna dörren och handtaget lossnar så att jag håller det i handen.. men dörren är stängd..och omöjlig att få upp. Jag började bända och ha mig, blev helt hysterisk såklart...eftersom jag var själv och sambon sov borta. Övervägde i ett svagt ögonblick att hoppa ut från fönstret iklädd morgonrock som en galen kvinna (bor 1 våning upp) men eftersom jag är gravid så kändes det lite väl.. kom även på att jag då skulle sluta, utelåst i porten istället eftersom jag inte hade nycklarna med mig in i sovrummet... Tills sist kom jag ut iaf med hjälp av en nagelfil..(helt ok att garva)
Imorgon tänkte jag sätta dit ett nytt handtag så jag inte låser in mig igen.. så är detta ngt man klarar själv eller... men skruvmejsel?
Ja, jag tror du klarar att sätta ditt ett nytt handtag! En god kvinna reder sig själv eller nått...
Lycka till!