Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:15:14 följande:
    Eller den som står för undersökningen på Synovate !!!

Wake upp call.........!   Är det därför det bara blir 4 (fyra) partier kvar i riksdagen ???
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/sd-tystar-medlemmarna-om-norge

"Riksdagsledamoten Kent Ekeroth, som även tidigare hamnat i blåsväder på grund av uttalanden på nätet, twittrade strax efter dådet: ”Någon som vågar sig på en gissning vem som ligger bakom bomberna i Norge?” Därefter skrev han, enligt Expressen, ”Nej, jag kommer inte kalla er islamofober”."

"Efter uppmärksammade blogginlägg och tweets om terrordåden i Norge kommer nu en reaktion från Sverigedemokraternas partiledning. I ett internt brev uppmanar partisekreterare Björn Söder SD-medlemmar att inte yttra sig om händelserna i sociala medier."

Givetvis inser SD effekten.                                               

• Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:27:47 följande:
    Skall vi nu länka till tidigare undersökningar finns ju helt andra siffror och tillgå.....

En månad gamla siffror känns mer relevant än 9 månader gamla siffror.

Vad är det mer SD-sympatisörer egentligen?
    När det går framåt för SD och allt pekar uppåt startar man trådar, skriker heja och SD-motståndarna sitter knappast och typ förnekar siffrorna, man spekulerar i varför och tycker det suger.
    Men jag har flera gånger på FL fått erfara att när SD tappar är det knappt någon idé att posta i en SD-tråd för folk börjar genast gorma att det minsann inte är tillförlitligt, eller att det är PK-media som vrängt statistiken eller frågat "fel" folk eller att folk inte "vågar erkänna" osv.

För att sedan jubla åt samma sorts statistik, några månder senare (om SD vinner mark).

Denna barnslighet i debatten är kanske på någon nivå förståelig, men mest av allt barnslig och oseriös.

Givetvis finns andra siffror att tillgå om vi väljer att uppmärksamma hur de växte t ex innan valet. Nu valde jag siffror från Juli 2011, som känns mer relevanta.
    Tillsammans med de dagsfärska skulle jag faktiskt kalla det en trend.          
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:41:35 följande:
    Okay, Maria, vi gör det på ditt sätt. Vad visar nedanstående siffror på för trend, tycker du ???
    Storlek-aug11

Storlek-jul11

status.st/
    Nu har jag inte tid att sätta mig in i all den statistiken.

Ser också ut som att medelvärdet nådde en slags topp i jan -11 men efter det har det ju enligt den första tabellen gått neråt.
    Speciellt i sommar.  
    Och medelvärde enligt vilka mätningar? Samma som under den första tabellen? 
    Oavsett medelvärde, har de tappat de senaste månaderna. Den trenden.

• Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:51:28 följande:
    Nu har jag inte tid att sätta mig in i all den statistiken.

Ser också ut som att medelvärdet nådde en slags topp i jan -11 men efter det har det ju enligt den första tabellen gått neråt.
    Speciellt i sommar.  
    Och medelvärde enligt vilka mätningar? Samma som under den första tabellen? 
    Oavsett medelvärde, har de tappat de senaste månaderna. Den trenden.

Alltså jag klickade på länken, svarade inte utifrån tabellerna i inlägget.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-08-26 11:03:17 följande:
    Jag försöker, så gott jag kan, att underhålla i alla fall vissa manliga SD-are. Solig

Nu är det några år sen jag läste statskunskap, men de partier som oftast röstade med varandra i riksdagen var m och s. Politik i praktiken är ganska urvattnad, även om partierna försöker ge sken av annat för att locka väljare. Sverige har en lång tradition av samförstånd, SD måste nog bli väldigt mycket större för att kunna orsaka reell skada. 
    Japp så är det.
    Många av deras förslag skulle dessutom ta så lång tid att genomföra (om de ens fick stöd för dessa) att det hela känns lite orealistiskt.

Svar på tråden Trash-tråden