Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Trash-tråden

och skrev 2011-11-08 17:50:07 följande:
    Hej B.

Jag tror dig inte alls. Men du skulle kunna bevisa motsatsen med hjälp av en bild. Drömmer 
    Skall man inte föregå med gott exempel om man föreslår något? Förvånad
    Come on katten - det svänger ju...
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 19:38:25 följande:
    Hehehe, känns som att graden av obscenitet skjutit i höjden här...

Puss sötnosar, har ni en bra kväll?  
    Jajjamensan fattas bara Glad själv då?
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 19:41:08 följande:
    Jodå. En tag i taget, precis som vanligt alltså...

En i taget? *blond*
  • Ernst Hugo
    Agridulce skrev 2011-11-08 19:51:55 följande:
    Jag tycker ju personligen att man ska få ligga med nån annan om man inte fått sex på minst två dagar.

Ante mig, det borde du skriva i tråden *L*

Blir bara så trött på alla som genast ett feminist-martyrskap i respons på ett situation där det uppenbart handlar om taskig dialog mer än något annat.  
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 19:58:24 följande:

Hmm... Alltså, professionellt säger jag att det finns andra sätt att tillfredsställa varandra än genom penetrering. Att graviditeten är en stor omställning för både kvinna och man och att man måste visa varandra ömsesidig respekt.

Sen tycker jag inte att någon ska tvingas eller hotas till att "godkänna" att partnern är otrogen/är med andra. Däremot är det varje människas fria vilja att göra vad man vill om man är beredd att ta eventuella konsekvenser.  

Såklart skall ingen tvingas (om det inte är behov av det :) men just detta martyrskap `å andras vägnar är sååååå himla tröttsamt
  • Ernst Hugo
    Agridulce skrev 2011-11-08 20:03:08 följande:
    Hur gör man för att vara martyr å andras vägnar?
    Känner att jag skulle kunna vara bra på det.
    Ja du,  kolla in tråden så får du se Glad
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 20:14:31 följande:

Tvång kan ha sina fördelar  men just i detta fallet är det nog inte önskvärt.

Och jag måste ändå, i just detta fallet, förstå att tjejen i fråga får sympatier. Allts,å det är inte en evighet det handlar om. Barnet och graviditeten är deras gemensamma beslut och även om det är svårt att tro det så överlever människan utan sex. Och som sagt, de skulle kunna hitta andra sätt.  

TS sambo är tvivelsutan ett kräk men hennes känsla av att bli sårad är nog i paritet med det utanförskapet som de flesta blivande/nyblivna män känner där sexet är en del av kakan.

Shit va seriöst det blev - inte meningen Solig  
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 20:29:52 följande:

Fast nej, där kan jag inte hålla med dig. Att ställa om från att vara två separata personer med fullt av egentid till att vara en tresamhet där en är totalt beroende är stort och svårt. Visst är det så att många män upplever ett utanförskap men det är inte samma sak som att säga att han därför ska söka närhet hos någon annan. Jag vet att du inte tänkte så men ja, iaf.

Och självklart är de sårande att få höra att ens partner inte är nöjd med hur det är. Kanske har de diskuterat andra lösningar och han ser det som den sista utvägen att träffa någon annan, vad vet jag? Och om han ser det så är det förstås bra att han säger det till sin sambo så att hon får ta ställning till hur hon ska hantera det. Äh, jag vet inte. Sex är ju grymt viktigt men ibland kanske annat är viktigare, en liten liten stund???
    Att sex inte är allt när det fungerar är nog så sant. Som med andra behov så är det först när det inte fungerar alls som något grundläggande påverkas. Hans sätt att uttrycka och ställa ultimatum är inte så begåvat men motsatsen där man som man kanske tiger för att inte vara "okänslig" kan nog skapa lika mycket problem för båda.

Finns massor som är minst lika viktigt som sex och även viktigare, men det inte alltid så lätt att sortera ut för ett ungt par, eller äldre för den delen Glad 
  • Ernst Hugo
    Yoyna skrev 2011-11-08 20:48:42 följande:

Nä, vad är lätt att sortera ut här i livet? Alltid är det väl nått som är rötigt och lite ihoptrasslat? Fan nu är det ju snart jul, då lär man väl stå där med trassliga julslingor och julsnören och vända ut och in på sig själv för att göra alla till lags ändå tills tårarna sprutar...
    Fler är enstaka av mina jular har varit som en Norén-pjäs men konstigt nog minns kag mest de fina där julstämningen infunnit sig så där lite oväntat.

Själv ser jag fram emot att ta ingranen med dottern den 23:e med dottern så som den ganska nya traditionen bjuder Solig 
Svar på tråden Trash-tråden