Yoyna skrev 2011-11-08 20:29:52 följande:
Fast nej, där kan jag inte hålla med dig. Att ställa om från att vara två separata personer med fullt av egentid till att vara en tresamhet där en är totalt beroende är stort och svårt. Visst är det så att många män upplever ett utanförskap men det är inte samma sak som att säga att han därför ska söka närhet hos någon annan. Jag vet att du inte tänkte så men ja, iaf.
Och självklart är de sårande att få höra att ens partner inte är nöjd med hur det är. Kanske har de diskuterat andra lösningar och han ser det som den sista utvägen att träffa någon annan, vad vet jag? Och om han ser det så är det förstås bra att han säger det till sin sambo så att hon får ta ställning till hur hon ska hantera det. Äh, jag vet inte. Sex är ju grymt viktigt men ibland kanske annat är viktigare, en liten liten stund???
Att sex inte är allt när det fungerar är nog så sant. Som med andra behov så är det först när det inte fungerar alls som något grundläggande påverkas. Hans sätt att uttrycka och ställa ultimatum är inte så begåvat men motsatsen där man som man kanske tiger för att inte vara "okänslig" kan nog skapa lika mycket problem för båda.
Finns massor som är minst lika viktigt som sex och även viktigare, men det inte alltid så lätt att sortera ut för ett ungt par, eller äldre för den delen