Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Aynrand skrev 2013-10-26 19:13:31 följande:
    existentialism kombinerat med att man har det bättre än andra......
    Jo sant. Har man haft det bra är man sämre rustad att möta motgångar när de väl inträffar. Har man fått kämpa för att överleva värderar man livet högre.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-26 22:06:18 följande:
    Jag tror som sagt lite på Aynrands förklaring, faktiskt.

Kan tänka mig att självmordstankar ibland hänger ihop med misslyckande, en känsla av att ha misslyckats med livet, med sig själv om människa. Tanken om misslyckandet i sig hänger ihop med de förväntningar som samhället har och de man speglar sig med. 
    Kanske en hemsk teori och tanke och jag kan bara beklaga att världen ser ut så (du har säkert följt tanken utan att jag behöver förklara närmre).

Jag kände en man en gång som kom från fattiga förhållanden. Född i öknen, uppvuxen utan elektricitet, rinnande vatten och så vidare. Och nu handlar detta om en man som är runt 40 idag. Familjen gjorde såklart det bästa av situationen, odlade jordnötter som de gjorde olja av bland annat. Men den här mannen vittnade iaf om att han aldrig, trots krig, mått så dåligt som han gjort i Sverige. Han menade att där han kommer ifrån tar inte folk livet av sig. Inte bara för att det anses helt förkastligt, utan för att man är lyckligare. Man har mindre att förlora, man har inget "ansikte utåt", man bärs upp av sin familj och i den mer kollektivistiska kulturen är en självisk tanke som självmord lite längre bort. Man är aldrig ensam.

Detta är hans subjektiva tanke och teori och inte en allmängiltig sanning, men jag kom att tänka på det för att vi ofta pratade om det. Men det kanske är så att denna typ av företeelse finns på olika nivåer i samhället idag?

Jag tror inte det är individualism vs kollektivism, utan snarare att den sociala kontrollen och även omtanken är starkare i den typen av samhällen än i det moderna västerländska stadslivet där folk lätt blir ensamma. 
  • PrimitivMan
    Orcha skrev 2013-10-26 22:09:23 följande:
    Min man tittar på mig när jag sover!

En bra ts eller?

(tillägg, han gillart, och fan det är ju nice liksom typ bah)

Sen kräver vi in bilder från alla fluktare och hey presto!!!
    En bild på ts!!!

Ok, den första meningen kan vara sann... *fliiin*
    Ja, dumpa!!! Hur vågar han vara så respektlös att han tänder på dig när du sover. Han tänker säkert dessutom sexuella tankar om dig. Utan att du gett honom tillåtelse. Det är ett övergrepp ju!!!
  • PrimitivMan
    Orcha skrev 2013-10-27 19:37:38 följande:

Ska man anmäla då också? Jag menar, ett övergrepp och allt?!
    Förvånad
    Enligt den allmänna opinionen på FL så skall man det.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-27 21:17:05 följande:

Ja och det är väl i allra högsta grad en typ av individualistisk resp kollektiv kultur?
    Nej snarare att primärgruppen (familj-stam etc) är viktigare och mer inflytelserik än vad det är hos oss. Att man har någon närstående att vända sig till. Det behöver inte ha med individualistisk-kollektiv kultur att göra alls (iof beroende på hur man definierar den). I vårt samhälle har vi till stor del överlåtit att "ta hand om varandra" till institutioner. 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-28 01:09:33 följande:
    Är kanske en definitionsfråga vad man anser vara individualistisk resp kollektiv kultur.

Men jag tycker inte att det behöver innebära att en kultur där den primära gruppen är större och räknar in fler släktingar och andra i den är mer kollektivistisk än en kultur där den primära gruppen framförallt är den närmaste familjen men där man kollektivt men däremot samhälle/stat tar hand om varandras mående. Det sistnämnda brukar snarare vara bilden för en kollektiv kultur politiskt sett. 

Men jag är med hur du menar dock.  
  • PrimitivMan
    God bagjul! Det är danska och betyder god fortsättning och inget annat era pervon. 

Det känns som det här med att bygga med Lego har förändrats sedan jag var liten. Själv byggde jag typ hus och så. O temporo, o mores.

• PrimitivMan
    Aynrand skrev 2013-12-29 17:48:39 följande:
    haha roligt!
    jag saknar NG!
    Hmm var det legot som fick dig att komma ihåg det.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-12-29 17:50:48 följande:
    Haha...jag har alltid älskat lego!

• PrimitivMan

Här var det dött. Birgers rumpbilder still going strong ser jag. Inga diskussioner om analsex och analblekning? 

Hur har ni det små flickor? Är ni duktiga och lydiga som ordentliga flickor bör vara? Eller äsch flickor behöver inte vara lydiga, då finns det ju ingen anledning (el färre iaf) att tillrättavisa dem.  

• PrimitivMan
    Orcha skrev 2014-06-21 23:09:42 följande:
    Fina flickor.
    Får fina pojkar.
    Misstänker att det ena krockar med det andra.
    Så.
    Fortsatt trevlig kväll på er!
    God kväll på dig Orcha! Hur står det till?

Fina flickor är överskattat: Fast beroende på vad man lägger för innebörd i "Fina flickor". Jag föredrar de flickor som inte är så där hemskt fina av sig. Fast jag är ju inte en fin pojke dock. 

Vilken kategori tillhör du själv då? De fina flickorna eller de förtappade hemska flickorna? 
  • PrimitivMan
    Orcha skrev 2014-06-23 21:03:01 följande:
    Hej prim, allt väl här.
    Själv då? Har du sjösatt båten än?

Som du sa, det beror säkert på vilka värderingar man lägger in, och det var lite så jag tänkte. Att det krockar med olika värderingar då de flesta utgår från sig själva och sina erfarenheter snarare än från någon mall.

Ha det gott i sverigekylan! Brrr
    Har ingen båt att sjösätta så det lär nog dröja ett tag

Usch ja inte så där somrigt just nu,. Men jag jobbar så än så länge spelar det inte så stor roll. 
  • PrimitivMan
    Yoyna skrev 2015-06-29 21:12:56 följande:
    Ibland är det bra så att riktiga gamla, men sköna, trådar måste få vakna.
    Så vänner, vad händer? smile1.gif
    Det håller jag med om! Den här tråden har ju allt, från analblekning till djupa politiska diskussioner .

Hur har ni små flickor det då ? 
  • PrimitivMan
    HäckHäxan skrev 2015-07-04 23:27:57 följande:
    Den här lilla flickan är döende i värmeslag, bortsett från det så är det okej. Hur mår den gamle och vise mannen då?
    Bara bra tack! Inte klaga på värmen när den äntligen kommit. Men det var fan så varmt i helgen och det stod helt stilla dessutom. 
  • PrimitivMan

Hej Yoyna! Allt bra med dig? Förutom avsaknad av sommar. Tur man inte börjat sin semester ännu

Svar på tråden Trash-tråden