Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

och skrev 2012-11-24 18:25:31 följande:
    Nallen trodde att hon hade blivit tagen av polisen. Skrattande

Han förstår inte bättre, den lille parveln. Solig
  • lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2012-11-25 16:16:28 följande:
    Finns inget som slår smaken av sån mjölk, det är dryck för Gudar och Gudinnor, typ dig.

Jag stänge tom av den automatiska omrörningen, efter att mjölken vart nerkyld till sina 2 grader, lät det stå ett antal timmar, skummade på toppen, tog in bringaren, hällde upp gudadrycken i ett stort jävla glas, öste i en helvetes massa O'boy.

Det var gott. Shit alltså.... 
    Nallen är förtjust i mjölk. Glad
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 19:17:23 följande:
    Jo. Det gjorde de verkligen.
    Ladugårdslukt sätter sig i kläderna likt inget annat på jorden. När jag blev äldre och skulle gå till bussen sprang jag förbi ladugården av rädsla att börja lukta.
    Du har sedan dess tyckt det är viktigt att lukta gott. Solig
  • lille Birger

Grattis Kakaa!! {#emotions_dlg.flower}     Nallen hälsar också en stort grattis! Nalle  

PrimitivMan skrev 2012-11-26 11:33:34 följande:

Haha ja kanske bättre med blommor trots allt
    Eller en sån här:

• lille Birger

Att några individer upprörs över att pojkar leker med traditionellt tjejiga leksaker och vice versa är en droppe i havet i jämförelse med det faktum att det råder Apartheidliknande lagar och konventioner i Sverige.

Att sexistiska lagar råder är något som borde uppröra utlandet så pass att man gör EU sanktioner mot Sverige på samma sätt som man gjorde mot Sydafrika under Apartheidtiden.

• lille Birger
    lille Birger skrev 2012-11-28 00:54:22 följande:
    Att några individer upprörs över att pojkar leker med traditionellt tjejiga leksaker och vice versa är en droppe i havet
    På bilderna i katalogen alltså. {#emotions_dlg.flower}
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 06:56:49 följande:
    kvinnor och flickor runt om i världen förtrycks genom lagar och traditioner. Förbjudna att läsa vid universitet, köra bil eller röra sig ute efter vissa tider på dygnet utan manligt sällskap.
    Ja, det är fler länder än Sverige som har samma problem. Jag tycker att Sverige ska föregå med gott exempel och avskaffa sexistiska lagar.
  • lille Birger
    PrimitivMan skrev 2012-11-28 11:57:46 följande:
    För övrigt så undrar jag också vilka lagar du tänker på som är att jämföra med Apartheid. Får inte män vistas i samma lokaler som kvinnor, sitta på samma soffor eller vad? Iof är vi separerade vad gäller toaletter och omklädningsrum men kan inte direkt se att vi skulle drabbas av omvärldens vrede pga det.
    Nej, precis män får inte vistas i samma lokaler som kvinnor, utöver fall med omklädningsrum alltså.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:04:07 följande:
    Och att använda ordet "apartheid" är nästan en skymf mot det egentliga apartheid.
    Den likheten Sverige har med Apartheidsamhället är ju att en utvald grupp har fått oförtjänta privilegier över en annan. I ena fallet handlar det om påstådd ras, i det andra könstillhörighet.

Därav formuleringen "Apartheidliknande", som förutsätter ju att kön i det här sammanhanget motsvarar ras.

Som du skriver så tar ju diskrimineringen dock inte exakt samma form i de båda samhällena.

Svar på tråden Trash-tråden