Inlägg från: Driftwood |Visa alla inlägg
  • Driftwood

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 13:03:15 följande:
    Visst är vi duktiga som ännu inte ligger och kravlar i rännstenen?

Har du några intressanta boktips?

Jag gillar även böcker som skildrar konflikter, alltså internationella sådana. "Devil Came On Horseback" t ex, inte en roman utan återberättelse, även filmen är otroligt gripande och smärtsam. Samma med "En halv gul sol", som är mer av en roman men med verklighetsförankring.

"Push" av Saphire (tror jag), som filmen "Precious" grundar sig på, var en av de bästa novellern jag läst. Kort och skriven på en dyslektikers engelska, var den poetisk och berörde mig ända in i märgen. Mycket bra!     
    Jag gillar också böcker med verklighetsförankring. En av mina favoriter är Slaughterhouse 5. "En halv gul sol" har jag inte läst men det kommer jag göra nu tror jag
  • Driftwood
    och skrev 2012-01-06 13:14:29 följande:
    Jag är nog mest intresserad av att hitta tänkvärda vinklingar osv i böcker. Är inte så inne på historia, dock är samhällsbeskrivningar spännande, och psykologi som ämne intresserar mig väldigt.
    Jag läser gärna om historiska händelser men det intressanta för mig är nog psykologin i hur människor upplever dessa situationer och ur de väljer att agera.

Tex tycker jag om böcker som "Into Thin Air" fastän den inte är särskilt bra skriven men den är en självupplevd historia av en kaotisk händelse som både beskriver händelsen och beskriver hur fragila vi är i våra upplevelser, hur dåliga vi är som vittnen till vad vi upplever under stress.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 13:16:36 följande:
    Gör det!
    Den är en upplevelse. Avundas dig att du har den framför dig. En av de bästa böckerna jag läst...nästan. 
    Tack för tipset, jag skall lägga dina andra tips på minnet också, de verkar mycket intressanta. Har inte läst dem heller.
  • Driftwood
    straight arrow skrev 2012-01-06 14:03:26 följande:
    Den boken rekommenderar jag varmt. Tror det är den enda bok jag läst två gånger i rad efter varandra.
    Precis

Jag läste också om den direkt.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 13:32:06 följande:
    Omväxling förnöjer, såg Belle de Jour förra veckan och om någon sett den och förstår slutet får ni gärna förklara det för mig. 
    Frågan man ställer sig är väl om allt var en dröm/fantasi.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-17 12:43:39 följande:

">

" target="_blank">

RIP Etta James!!! 
    Satt just och funderade på detta och hittade ditt inlägg, just den låten är så bra. Tur att det bara var en hoax.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 19:49:31 följande:
    Ja, men lite jobbigt att RIP:a någon som lever haha...
    Hennes sista skiva skulle tydligen bli den sista

En annan bra Etta James

Gillar Bryan Ferrys version också
  • Driftwood
    straight arrow skrev 2012-01-06 20:27:03 följande:
    Lever tanten fortfarande? Hon har ju fått dödsruna minst två gånger nu.
    Jo, hon lämnade tom sjukhuset igår, levande
  • Driftwood
    Ernst Hugo skrev 2012-01-06 22:28:09 följande:
    Pinky & Perky är ett barnprogram *L*
    Miss Piggy är också med i TV

sjunger här Jackson med Johnny Cash

• Driftwood

God morgon

Quem te viu, quem te vê - Chico Buarque

Svar på tråden Trash-tråden