Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-26 18:41:57 följande:
    En mycket fin form Birger!
    Skulle du kunna tänka dig att jobba som en sån fotograf som tar de där bilderna?
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-28 14:24:00 följande:

Dagens rumpa!
    Snygg tjej
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-28 14:24:00 följande:

Dagens rumpa!
    Jag skulle kunna krypa in och lägga mig under henne faktiskt. Drömmer Det är tillräckligt stort för att jag ska få plats! Solig
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 09:22:55 följande:
    Men jag är så övertygad om att dynamiken mellan en dominant och en undergiven och allt som finns däremellan är väldigt svårt att förklara och skriva en bok om (bevisligen!). Jag tror att om man själv inte varit på den där platsen blir det bara torrt och konstigt när man försöker skriva om det.
    Tänkte testa denna bok, vända roller,  www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185000...
    Skulle skriva något mer skitviktigt, men nu blev jag avbruten av min dotter haha...
    www.familjeliv.se/Forum-24-69/m70339353.html
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 16:07:57 följande:
    PM;

Jag tycker att de känslor hon har i filmen (som jag beskrev i inlägget) är myyyycket enklare att förstå än t ex Anas i 50 shades, som jag inte för en sekund förstår.
    Jag tolkar Secretary som att hon genom smärta upptäcker njutningen, smärtan gör ju henne kåt. Kanske är det förnekelsen av detta och iom det en del av sig själv som gjorde henne olycklig.
    För det omsätts ju inte alls av Edward, som något destruktivt, tvärtom - hon blir lycklig.

Och han är en man som inte riktigt vet hur han ska hantera sin dominans, är nästan lite rädd för sina behov, men som tillsammans med henne och hennes starka behov, börjar känna att det är ok.
    Jag ser honom inte som känslokall utan rädd, rädd att hon inte ska klara av hans stark drift och sedan lycklig över att de båda finner varandra i det helt fantastiska samspelet.

Gulligt, romantiskt och helt fantastiskt.
    Den här killen ser iaf ut att veta vad han sysslar med, även om han som jag ser det smiskar åt fel håll:

Han kan träffa baksidan av låren också från andra hållet.

• lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 19:02:17 följande:
    Han vet säkert exakt vad han sysslar med...

Vad tycker du om att han håller högerhanden på vaginan?
  • lille Birger
    PrimitivMan skrev 2013-07-03 11:09:08 följande:
    I lumpen hade vi en del psykologi och ledarskapsutbildning. hade flera befäl som varit lärare på officershögskolan och väldigt intresserade av ämnet.

En teori delar upp människor i lejon, ugglor och hundar.

Lejon: Dominanta, aggressiva
    Ugglor: Kloka och eftertänksamma
    Hundar: Lojala, följer andra

Vi fick göra en övning där vi skulle diskutera en fråga. Lösningen var helt ointressant utan det egentliga var att studera mönstren i diskussionerna. Vem som går på vem etc. Vem som håller med. Själv var jag lite unik för jag gick på alla i gruppen. Egentliga syftet var att ta reda på vilken personlighetstyp man är. Lejon, uggla el hund.

Det användes sen som ett psykologiskt experiment när vi hade vår "fria kriget" övning (dvs gerillakrigföring som är lite strapatsrik).  Ena gruppen, den jag tillhörde, var nästen enbart "Lejon". Den andra gruppen var sammansatt med något Lejon och resten ugglor/hundar. Förutom att övningen i sig var påfrestande, hårt fysiskt, lite sömn och mat och jobbigt väder (plusgrader, regn och minusgrader om vartannat) så lades slitningar inom gruppen till att göra det ännu värre.

Det var väldigt lärorikt. Det är kusligt hur snabbt en del personer bryts ned. Efter fem dagar var en del så apatiska att det var fara för deras liv. Typ gick och la sig och sov frysande under en gran. Det lärde en också att det är först när en person utsätts för hård press som det visar sig om han/hon går att lita på.
    Nallen hade nog klassificerats som en hund om han var med på övningen, för han är är väldigt lojal och snäll. Nalle

Jag undrar om militären är något för honom. Obestämd
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:02:29 följande:
    Jag vill tro att jag är extremt lojal mot de jag tycker om. Jag kan vara väldigt dominant, nästan bossig och väldigt intensiv i saker och frågor som engagerar mig, eller i jobbsammanhang. I andra sammanhang kan jag vara som smältande smör helt utan vilja att hävda mig eller bestämma.
    Intressant hur vi fungerar

Jag skulle ha rymt. På riktigt. 
    Vad gjorde du PM? Klättrade upp  i en gran eller bet ihop? 
    Hur tror du att en relation mellan dig och nallen hade fungerat?  Hade du varit hård med gränser för ätande av sötsaker och vara uppe sent på kvällen?
  • lille Birger

Kvinnor har snyggare rumpor än män.  Cool

Svar på tråden Trash-tråden