I Blackrose I skrev 2011-08-30 08:13:24 följande:
Ja, jag vet att jag ibland har svårt att se varför folk gnäller specielt när det kommer till ekonomi men jag är med dig. När det kommer till familjeförhållanden och hur mycket en människa verkligen klarar av så är det mycket lättare för andra att hacka ner på en som inte jälva står där mitt i skiten.
Av bilden jag har sett av dig så nej, jag tycker inte du är tjock. Inte alls men som du säger så är det viktigaste att du själv mår bra.
Njä, om andra låter mig va ifred så har jag inga problem med det. Det är när vi ska hem till folk som jag får ångest för då vet jag att jag kommer bli tvingad att äta mycket mer än det jag är van vid. Jag lider inte av detta när vi är hemma. Maken är nöjd så länge jag äter 3mål per dag och frukter därimellan sen hur mycket jag äter bryr han sig inte om så länge jag får imig nåt.
Jag gick upp 50kg med Nik och var som en stor strandad val. Jag slutade röka på en gång när jag plussade och eftersom jag inte ville röra cigaretter så dämpade jag suget med antingen sötsaker eller mat. Det var hemsk.
Ja de är lätt att döma andra, jag har ett sånt där visdomsord som jag brukar tänka på. Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger. Man kan aldrig veta vad som fått en människa till botten eller toppen av stegen, men man kan nog vara rätt säker på att personen är full av livserfarenheter.
De flesta som ser mig räknar mig till rund, mullig men inte tjock, men räknas jag BMI så är jag tjock. Hade jag inte vetat att jag faktiskt både rör på mig och inte lever på choklad så hade jag kanske dömt mig hårdare. Min mormor som faktiskt aldrig varit tjock fören nu efter hon förlorade 2 barn på kort tid, är 81 år och iaf för några år sen, så gnällde hon över att hennes jeans hade blivit för små och att hon minsann aldrig varit så här tjock förut förutom när hon varit gravid. Jag sa snälla mormor alltså du är inte tjock, bara lite lite större än innan (hon var verkligen inte tjock alltså) om du är tjock så är jag som en strandad val. va nää sa hon du är inte tjock rund med former men inte tjock kära du. Så tittade hon på mig sådär som en mormor kan göra, som jag var ett litet barn som inte visste bättre

Iaf sa jag mormor jag väger 22kg med än dig

Hon såg ut som en fåhelholk och bara nää det är inte möjligt, finns inte ens chans i världen att du är såå tjock, det syns inte.
Och det är nog så, man har olika kroppsform, min syrra såg jätte mycket tjockare ut än mig, ändå vägde hon bara 3 kg mer än jag och har dessutom enorma bröst till skillnad från mig, men hon är rak över höfterna, ingen rumpa och har helt enkelt inte samma kroppsform, allt lägger sig på magen på henne och på mig lägger det sig liksom mer jämt, så fast jag väger 80 kg så har jag midja och ser inte helt bullig ut
Duktigt att sluta röka, verkligen. Men vad jobbig att öka så mkt, de är ju inte konstigt om du inte mådde bra som gravid, måste ju bli en jättestor kontrast till ditt vanlig jag

Jag liksom såg ju ut mest som jag brukar göra och när halva graviditeten var gjord så såg liksom folk ändå inte att jag var gravid om jag inte gick i nån åtsittande tröja då, men det var inte så troligt eftersom jag inte går i sånt alls gravid eller ej