Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

och skrev 2013-07-11 21:16:04 följande:
    Han kan kanske vara domare? Är han bra på att blåsa i visselpipor?
    Frågan är om spelarna skulle lyssna på honom. Med tanke på hur liten han är har han ju inte någon vidare auktoritet.
  • lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2013-07-12 10:40:35 följande:
    Såvitt jag minns, Birger, så har den lille knallen tillgång till en Ingram (tror det var en MAC-10 i 9 mm, inte .45 ACP). Skicka med honom den, så skall du nog fan få se att dom jävlarna lyder hans minsta pip från visslan.

Jag lovar. 
    Ja, det skulle nog hjälpa.

Nalle
  • lille Birger

Det är definitivt sommar ute.

Nallen hade nog velat att jag tog med honom till badet. Nalle  Han har lite svårt att klara av värmen.
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-13 20:53:45 följande:
    Är det någon som varit i Söderbokhandeln?

Varje gång jag går in där får jag liksom en liten orgasm och kippar lätt efter andan, fylls av lycka och vill flytta in.
    Böcker från golv till tak, bokstavligen, som gör att vissa böcker endast nås med stege. En nedsutten sammetssoffa nästan längst i den smala butiken och färgen i taken hänger i stora flagor.
    Det är böcker överallt. Om man älskar böcker, så måste man gå hit. Jag älskar till och med personalen som tar sig tid, som älskar böcker, som nästan läst varje bok jag köper och som är på exakt samma nördnivå som jag själv är (och många andra).

En så liten butik som fyller så mycket böcker i Götgatsbacken...

Kärlek!!! 
    Jag har varit i Science Fiction bokhandeln i gamla stan.
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-13 22:55:09 följande:
    Jaså Birger?
    Tar du med nallen dit?
    Ja, vi har varit där och handlat Warhammer några gånger.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-13 20:56:07 följande:
    Uff jag är deppig.
    Gillar inte semestertider. 
    Första veckorna när nallen får sommarlov är han överlycklig. Sen blir han mer deppig ju längre lovet går eftersom vi nästan aldrig hittar på något tillsammans. Nallen vill t ex att jag ska ta med honom till Astrid Lindgrens värld eller Kålmården.

• lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-15 19:34:18 följande:
    Ta honom till Skansen, han kanske skulle gilla surikaterna?
    Ja, det skulle han!  Surrikat är ett av mina favoritdjur för de ser så snälla och trevliga ut. Solig

Har du varit på Skansen nyligen eller?

Nallen har faktiskt varit på en bondgård en gång och det är något han aldrig glömmer!
  • lille Birger
    J M Calvert skrev 2013-07-15 22:44:46 följande:
    Var det när bondjäveln visade vad tjuren gör med korna. Och kvigorna med för den delen. Isf  kan jag förstå att Nallen fick en oförglömlig upplevelse. Tjurens banan är väl längre än vad Nallen är hög?
    Nallen fick klappa ett lamm. Det var ett gulligt ögonblick.

• lille Birger
    och skrev 2013-07-20 00:10:57 följande:
    Jag har inte studerat henne närmare, men hon borde ha en ganska fyllig rumpa som nallen kan gömma sig bakom? Plus att hon säkert kan steka pannkakor.

Jag tror att nallen kommer att rymma till Nigella om han läser det här tipset.  
    Just nu är det ingen risk iom att han sover.
    Intressant att du nämner pannkakor eftersom det är precis vad han ligger och drömmer om i skrivandets stund:

Nallen kan knappt ha några hemligheter alls för mig eftersom jag ofta sitter vaken ett tag efter han somnat och ser alltihop!

• lille Birger
    HMD skrev 2013-07-20 00:08:31 följande:
    Mat-porr?

Har läst att Nigella är singel nu.

Tror Birger att hon skulle kunna bli en bra mamma åt nallen?
    Bara hon inte får för sig att göra stekt nallebjörn så är hon nog lämplig för det ja.
  • lille Birger
    och skrev 2013-07-20 01:10:49 följande:
    Men du ser ju inte vad som ligger under pannkakorna? 
    Om det är något som nallen skulle få för sig att gömma under sin pannkakshög så är det väl möjligen sötsaker eftersom vi på sistone har haft en del diskussion om nallens intag av det.
Svar på tråden Trash-tråden