Inlägg från: Nice Girl Wrong Place
|
-
-
Agridulce skrev 2011-12-17 23:32:07 följande:Men uuuuuuuuuuuuuh Lorena Bobbitt!!!!!
Åt hon den? -
PrimitivMan skrev 2011-12-17 23:40:37 följande:"bara" skar av den. Mannen i fråga fick den ihop sydd och blev kändis. Så kan det gå
Mm tänkte väl det...
Jag skulle aldrig skära av någons kuk. -
Läs när du orkar, den är intressant. Inget nytt kanske men jag tänkte på den med anledning av en diskussion jag haft med JTA i en tråd nyligen...Perite FL skrev 2011-12-17 23:42:22 följande:Orkar inte med hela artikeln, men början räcker. Skrämmande. Mycket.
Har du gett upp i politiktrådarna? -
och skrev 2011-12-17 23:43:23 följande:
Jag har läst. Intressant.
-
Perite FL skrev 2011-12-17 23:48:14 följande:Nädå, men det går i perioder, ibland blir det bara så jävla tröttsamt och en massa upprepningar, då är det roligare å prata avsugningar med Anneli och dig.
Men jag skall försöka ta mig igenom artikeln i mörra.
Mm jag vet vad du menar. Man förväntar sig ju inte komma någonstans i dessa trådar haha...
Men jag har sett det som bra tillfällen att slipa på retoriken och argumentationstekniken
. Men det känns som jag tappat greppet där också sedan Aynrand lurade in mig i alla sextrådar.
Iaf, detta var tråden och diskussionen jag kände var intressant för artikeln;
www.familjeliv.se/Forum-26-175/m62223547.html
Har länkat till den förut. Summan av kardemumman är just nu, eller har varit, att ungdomarna begår dessa brott av nöje och för att de är onda. Jag försökte lyfta fram perspektivet som man kan utläsa i artikeln, ingen ursäkt, men en förklaring till hat som väcker hat.
Uff, jag vet inte ens varför jag pratar om detta nu. Jag är jättetrött och har varit en god mamma genom att stå framför en scen med en kamera och fotat Eric Saaaaaaaade med min dotter och jag är SKITtrött.
Inte kåt. Detta är kanske vad som händer med mig när jag inte är kåt? Jag vill snacka politik och samhälle?
Gud vad jobbigt!!! -
Hugful är en brud och nej hon lyssnar aldrig. Men henne tar jag med en nypa salt. Hon gillar Nationaldemokraterna.och skrev 2011-12-18 00:00:48 följande:Men de vill ju inte förstå. Alltså lyssnar de inte. Dessutom har jag noterat att det alltid är de där killarna som är liite smartare än andra, men ändå inte tillräckligt smarta för att kunna greppa hela bilden som håller på och propagerar. De har väldigt höga tankar om sig själva iaf, och känner alltid att de är speciella pga detta.
JTA gillar jag faktiskt. Han är riktigt vass i vissa diskussioner och tar sig tid (oftast) att svara. Brukar gilla att diskutera med honom men så ibland bara diskuterar han enbart för att provocera och väcka lite reaktioner.. Och det funkar alltid på mig haha...
-
PrimitivMan skrev 2011-12-18 00:03:04 följande:Vet inte riktigt vad som är värst hatbrott eller skära/bita av kukar
.
Meh jag är seg som bara den men måste hålla mig vaken ett slag till. Väntar på att tonårsdottern skall komma hem från fest (och skall åka hem själv med taxi vilket oroar mig en smula). Tur att hon är ordentlig och inte alls som sin pappa.
Borde inte bita eller skära av kukar vara ett hatbrott?
Har du gett henne en curfew? -
och skrev 2011-12-18 00:04:47 följande:Åh, jag pratade bara rent allmänt. Jag orkade inte läsa tråden nu.
Ja men du har typ rätt ändå ju...
Och hur mår du?
-
Ernst Hugo skrev 2011-12-18 00:07:31 följande:Känslomässigt skriven men samtidigt påläst och i en salig blandning av begrepp. Det man ofta glömmer bort med Malmö är att det är en med europeiska mått fortfarande en liten stad men har flera gånger tidigare haft opropotionerliga problem med ungdombrottslighet.
Expressens tvivelaktiga objektivitet var kanske inget nytt. När jag växte upp kom den tidningen aldrig innanför dörren och jag undrade alltid varför. Fick långt senare reda på att man på ledarsidan ansett att ett visst folkslag "saknade existensberättigande".
Ja det var nog det enda jag reagerade lite negativt på, väldigt känslomässigt skriven. Det är ju bra, för det når folk, men mindre bra, för vissa argument blir så lätta att avfärda.
Men poängen går ju inte förlorad...
Och ang Expressen, wow!
Det visste jag inte.
Kul att du tog dig tid att läsa B