Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

och skrev 2011-12-20 16:22:20 följande:
    Tja, jag skulle ju inte vilja äta något som A har bakat. Då känns din variant liite mer hygienisk.
    Men det skulle jag Solig (surprise surprise).
    Han är en mycket duktig brödbakare... 
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-12-20 20:03:44 följande:

Godkväll på er.

Lagom slut efter hård dag på jobbet. Lagom k*t efter besök hos Madame Vax. Hade tänkt att bjuda med mig NG men A hade väl blivit tokdeprimerad om han missat ett sånt erbjudande.

Han hade kommit över det! Bjud mig nästa gång...Vi kan dokumentera.
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place

Kännr mig som en dålig mamma när jag läser om era pepparkakshus och allt. Jag har alltid känt en liten avsky inför jul. Allt känns så fejk, andemeningen utflugen, konsumptionshysteri och bldande ensamma själar.
    Men får fixa lite grejs ändå...för min finastes skull liksom... 

Ja jag låter bitterfittig.

Saknar Aynrand!  

Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-12-20 20:32:58 följande:
    Kom till tant Agri. Vi vaxar oss och skippar pressen runt jul.
    Här har vi bara blommor och adventsstjärnor som pynt. Nada julklappar förutom till syrrans barn. Lugnt och skönt.

Låter mycket skönt. Vi har heller inte mycket pynt. Stjärnor i fönstren (hatar stakar av trä), en gran och en tomte man kan sätta värmeljus i. Inga röda gardiner med renar på eller så.
    Min mamma är orsaken till min smygande ångest (växte upp i ett timmerhus som hon och pappa byggt SJÄLVA med mjölk från grannens ladugård och allt hemmagjort, hemmaodlat, pepparkaksbak i förkläde och huckle, gröt på trappen till tomten...you get the picture) och jag vill inte ge min dotter samma ångest.

Därför bor vi i förorten där granar trängs med parabolantenner och doften av skinka blandas med doften av vattenpipa, därför har vi glittriga kameler, påfåglar och fjärilar i granen, tillsammans med kulor och änglar.

PK, multikulti, internationellt, och kärleksfullt. Det blir bra liksom...    
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-12-20 20:36:14 följande:
    Stackars Aynrand. Han hade fått bryt.
    Vi måste styra upp det där.

Haha ja som att sno godis från ett barn typ...(godis=upplevelsen)
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 20:40:12 följande:

Låter mycket skönt. Vi har heller inte mycket pynt. Stjärnor i fönstren (hatar stakar av trä), en gran och en tomte man kan sätta värmeljus i. Inga röda gardiner med renar på eller så.
    Min mamma är orsaken till min smygande ångest (växte upp i ett timmerhus som hon och pappa byggt SJÄLVA med mjölk från grannens ladugård och allt hemmagjort, hemmaodlat, pepparkaksbak i förkläde och huckle, gröt på trappen till tomten...you get the picture) och jag vill inte ge min dotter samma ångest.

Därför bor vi i förorten där granar trängs med parabolantenner och doften av skinka blandas med doften av vattenpipa, därför har vi glittriga kameler, påfåglar och fjärilar i granen, tillsammans med kulor och änglar.

PK, multikulti, internationellt, och kärleksfullt. Det blir bra liksom...    
    Ok, nu skrev jag typ att de byggt huset med mjölk från grannens ladugård.
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-12-20 21:06:55 följande:
    Tur att du förklarade det där för jag hade nog inte förstått annars.

Hahahaha ja, ja jag tänkte på det medan jag skrev men jag är så TRÖTT att jag knappt kan tänka klart själv...
    Eau de Salope
Svar på tråden Trash-tråden