Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-05 09:59:58 följande:

Jadå, den har varit ok. Har haft en konstig förkylning som typ satt sig i mitt huvud? Men den börjar släppa tror jag.
    Själv då? 

Hmm, förkylning i huvudet? Obestämd Bihåleinflammation eller virus på tankebanorna?

Haft en bra helg, varit med barnen å gjort roliga saker. Fick ett mindre utbrott på min man igår för att han aldrig kan hålla sig till det vi (jag?) bestämt... Vi prioriterar olika helt enkelt men jag tycker att hans prioriteringar är sämre än mina. Fan, det är inte lätt att leva tillsammans!   
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-05 12:51:07 följande:
    Pappa åkte in med honom till närsjukhuset fick jag reda på. Han fick andningsbesvär (Har förkylningsastma). han har fått medicin och ligger hemma och sover. Lilla sötis.

Bra att han fått medicin! Det är så jobbigt att bara se på när det är jobbigt för barn med andning! Puss på honom!
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-05 10:05:09 följande:
    Ja det är ju skönt att slippa vara orolig för att ramla och ha ihjäl bebisen hela tiden (jobbar på ryckig och skakig spårvagn som tvärnitar titt som tätt)

Men! Jag hade ju kommenterat det här för typ två timmar sen (innan jag fastnade i storstädning av badrum å kök!).

Jaja, iaf - det låter inte som den lämpligaste arbetsplatsen för en gravid, ska du vara ledig till bf nu?  
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-05 13:02:02 följande:
    Ja, det är ju det. Han är ju min lilla sötis och det är inte kul att se när han har det tufft. Ska sluta tidigare och gå hem idag.

Hoppas han blir bättre fort! Nalle
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-05 13:25:30 följande:
    Ja, det brukr väl bli bra om nån dag. Han har fått syrgas på sjukhuset och sen får han ta inhalator och ventolin i 10 dagar. Det gör ont imig varje gång han ska ta inhalatorn. Han verkligen hatar den.

Mm, jag vet, det är inget vidare när de är så små. Bättre när de blir lite äldre och själva kan förstå och komma ihåg att det blir bättre om de tar det. Ni får köra med mutor! Alla sätt är bra vet du!
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-05 14:51:45 följande:
    Nä en månad bara, fk tycker inte mitt jobb är riskfyllt. Men jag har fått lite dispenser och sånt från chefen, jag får fuska lite
    Antar att omplacering inte är ett alternativ? Obestämd

Då är det bra med lite fusk å dispenser! Hoppas du får sova längre imorgon bitti!
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-06 12:15:37 följande:
    Nä det finns inget alternativ som är mer safe, det är typ städning men där är det tunga lyft istället. Men det går ganska bra faktiskt, förarna är snälla också och kör extra lugnt när jag är ombord numera Hjärta
    Det låter bra det! Och idag har du bara tagit det lugnt förstås?
  • Yoyna

God kväll föresten!

NG, ibland behöver man en paus eller att iaf inte vara lika aktiv. Hoppas att du mår ok och att saker å tind är som de ska vara i den mån de kan vara det. Kyss

• Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-06 20:20:44 följande:
    Jaa, jag var hos bm imorse för jag har massa sammandragningar och trodde det var uvi, men det var det inte. Blev beordrad att slappa och det verkar hjälpa, har bara haft tre idag
    Låter vettigt att ta det lugnt då, lite för tidigt för plutten att komma ut!!! Man ska lyda sin barnmorska!
Svar på tråden Trash-tråden