Inlägg från: Driftwood |Visa alla inlägg
  • Driftwood

Trash-tråden

Idag har jag bryggt öl, sommar pilsner Solig

"Our summer day withers away too soon, too soon"

• Driftwood
    lille Birger skrev 2012-06-30 17:59:19 följande:
    Ja, precis. Jag förstår inte hur det ena kan vara okej, när det andra inte är det.
    Logiskt är det inte ok.

Tror de brukar använda argumentet att en kvantitativ skillnad ger en kvalitativ skillnad om kvantiteten är tillräckligt stor.
  • Driftwood

Är det verkligen så att man inte får inratta hjälporganisationer för vilka man vill?

Får man inte ha en organisation som tex hjälper misshandelsoffer som vill ha hjälp men inte vill stöta på någon som påminner om förövaren? 

Detta borde ju vara en generell beskrivning av vad kvinnojourer gör.

Är det så tycker jag Birger har en poäng. 

• Driftwood
    lille Birger skrev 2012-06-30 22:02:14 följande:
    Som jag förstår det får man inte det;
    12 §
    Diskriminering är förbjuden för den som
    1. utanför privat- och familjelivet tillhandahåller varor, tjänster eller bostäder
    till allmänheten, eller
    2. anordnar en allmän sammankomst eller en offentlig tillställning.
    Ok, så enligt lagen skulle kvinnojourer vara olagliga. Låter mysko.
  • Driftwood
    lille Birger skrev 2012-06-30 22:15:01 följande:
    Det görs dock undantag hejvilt. Senast jag läste diskrimineringslagen stod det något i stil med att det får göras undantag om särskilda omständigheter råder, därmed finns det ingen diskrimineringslag i Sverige som konsekvent skyddar mot diskriminering, det är något som jag kritiserat i andra trådar.
    Intressant, man förstår att det är tufft att jobba på DO.
  • Driftwood
    och skrev 2012-06-30 21:55:39 följande:
    Orka lyssna på er två, liksom? Tre rader per inlägg räcker, tack.

Dagens musiklänk:
    ">

" target="_blank">

Om ni inte tycker att den är bra kan ni hålla käften. Och om ni inte säger att den är bra kommer jag aldrig mer att prata med er.    
    Jag tycker den låter är helt ok, och du vet att jag säger vad jag tycker eller hur
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-30 22:11:18 följande:
    Ok.
    Är det diskriminering att människor av min längd inte får bli jockeys?
    Är det diskriminerande att en kvinna på 176 kg nekas jobb som dietist eller personlig tränare?

Det är en fine line för när och hur mycket man ska anpassa sig och man kommer oftast långt med sunt förnuft.    
    Kan vi inte skramla till en häst så NG iaf kan få testa på jockeyjobbet *snäll*
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-30 22:33:06 följande:
    DW;
    Du är så omtänksam.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Driftwood
    lille Birger skrev 2012-07-01 00:31:44 följande:
    Taget.

Rose, jag tycker iaf att du verkar vara en väldigt schysst och empatisk tjej. Själv är jag nog, som NG insinuerade, en ganska oempatisk person.
    Jag tror du är en analytisk person. Det stör dig när principiella likheter åsidosätts. Jag känner igen mig själv i det.

Kruxet är att principer är en lyx som människor i allmänhet inte kan kosta på sig, principer är inte pragmatiska.

Tror du är väldigt empatisk också.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-07-02 22:46:53 följande:
    Jag gillar inte Turkiet mycket faktiskt.
    God mat visst, men nej.

Jag tror Greklands turism kommer att hålla i sig och det vi ser är fallande priser. Svårt att tro att turismen kommer påverkas för mycket.
    Men jag kan ha fel
    Det har hänt.

Egypten är ett annat no-no.
    Jag är jättejobbig när jag ska resa. Jag blir genast politisk. Grekerna har fuckat upp, absolut, men Egypten spelar i en helt annan liga som är bortom det ekonomiska och handlar om riktigt förtryck. Aldrig att jag skulle lägga mina pengar på handdukar av egyptisk bomull eller en kameltur till pryamiderna.        
    Borde du inte vara helt insåld på Jamaica nu efter all propaganda här på FL

Svar på tråden Trash-tråden