Inlägg från: MrsAssault |Visa alla inlägg
  • MrsAssault

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-09-22 15:36:48 följande:
    Heej!!!

Ska strax åka å hämta barnen men tja, jag ville bara ge er en puss allihop!

Hej Arrow!    
    Åhh puss!
  • MrsAssault
    Aynrand skrev 2011-09-22 15:37:37 följande:
    receptet nedan....vad är sultanas?
    Mast-esfenaj (Yoghurt with Spinach)
    about 500 grams of greek yoghurt (I use the low-fat version),
    a massive plateful of fresh baby spinach (or a cube, around 200 grams, of frozen spinach – but fresh is better and quicker to cook with),
    1 clove of crushed garlic (more if you’re in the mood for it!)
    approximately 50 grams of sultanas,
    around 50 grams of crushed walnuts,
    salt to taste, and
    oil (to sauté spinach – I just use extra virgin olive oil)
    lmgtfy.com/
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 15:39:28 följande:
    Kan inte du ta med den hem till mig så kökar vi middag ihop å sen kan jag pyssla om dig? Öva profylax?
    Jo. Fast jag tror jag gjorde för lite då Om den blir god så kan jag komma och laga en större!

Alltså apropå det, behöver man gå profylaxkurser och sånt? Jag är helt slapp jag bara förväntar mig att allt ska gå av sig själv när det är dags.. 
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 15:44:49 följande:
    Äh, men ungarna behöver inte äta! De kan få makaroner eller nått annat!

Nej, du behöver inte gå profylaxkurs. Men om du är intresserad finns en del bra böcker att låna och läsa. Mig hjälpte det massor att träna avslappning innan mina förlossningar.  (Är du helt slapp kanske du iofs inte behöver öva på att slappna av )   
    Jag vet inte, jag har inte riktigt fått in i huvudet att jag ska föda barn alls. Tänker typ att han bara kommer materialisera sig i december

Nä men typ, jag tänker aldrig på förlossningen förutom att jag är nöjd bara han kommer ut och att barnmorskorna som jobbar där förhoppningsvis vet vad de håller på med så de kan säga åt mig vad som krävs
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-22 16:03:58 följande:
    Jag har aldrig varit i närheten av en sådan kurs och allt gick bra

Naturen gör det mesta jobbet ju... 
    Jaa det är lite så jag tänker också. Det kanske är bra att andas rätt och så men äh. Bara han kommer ut som sagt
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-22 16:17:17 följande:
    Ja grejen är den att man liksom glömmer allt vad andning och annat heter när man väl ligger där haha!

Iaf jag. Jag svor åt barnmorskan och min mamma lite. Stackare... 
    Jag kommer antagligen inte svära eller nånting jag kommer bara gallskrika och skrämma livet ur min man. Om han vågar vara med dvs.
  • MrsAssault
    Aynrand skrev 2011-09-22 16:32:47 följande:
    haha vad roligt minns när min äldsta dotter föddes och jag satt på bb och tittade på henne hon var dundersött och jag visste knappt vad jag skulle göra, hade knappast hållit i en bebis i mitt liv innan. hon började gny och låta och jag ringde på sköterskan för jag undrade vad hon ville haha...allt ordnade sig ...till slut
    Haha vad gulligt
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 16:52:48 följande:
    Ni är så söta!  

Seriöst Mrs, jag tycker att varje kvinna har rätt att känna att hennes förlossning blev så bra som den kunde bli under de förutsättningar som rådde så undrar du nått är det bara att fråga.  

NG, Aynrand. Ni ska veta att ni är saknade. Kom på besök lite?  
    Tack Jag är på det klara med att det kommer göra ondare än jag tror hur ont jag än tror det kommer göra och att jag kanske spricker och att det kommer en punkt då jag kommer känna att jag inte orkar mer men att den punkten oftast kommer när det är så gott som klart haha mer än så vet jag inte, men samtidigt känns det som att hur det än blir så är det helt okej med tanke på att jag varit utan preventivmedel sen 2006 och trodde jag var steril. Dvs sålänge det resulterar i en söt liten pojke som sprattlar och låter och är frisk så får förlossningen bli precis hur som helst, det kommer ändå vara värt allting Hjärta

Och jag är så orolig för allt annat just nu att jag inte ens tänker på förlossningen, tror typ att han kommer dö vilken sekund som helst. Trots att ALLT är helt perfekt på alla undersökningar och sånt
  • MrsAssault

Jäklar, gratängen blev asgod! Och nu åt jag för mkt igen trots att jag hade tänkt äta i etapper så att magen inte sprängs som igår. Men det var så gooooott..

Svar på tråden Trash-tråden