Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

och skrev 2011-09-08 18:11:11 följande:
    Ja, så är det.

Och det är inte helt enkelt med smärtlindring heller i alla fall. Kan faktiskt orsaka biverkningar med om det ges i fel dos av outbildade osv.

Men jag tror vi förstår varandra rätt här.     
    Det tror jag med!

Och visst är det så att smärtlindring inte är okomplicerat och biverkningar kan man få även om det ges av väl så utbildad personal tyvärr.... Obestämd   
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-08 18:27:25 följande:
    Jag känner ett enormt behov av att göra ett litet tillägg bara, när man omskär spädbarn går själva ingreppet oerhört snabbt. Lokalbedövningen kan nog i det fallet eg göra lika ont som själva ingreppet hade gjort. Fast det är en ren gissning, och jag tycker självklart att man ska lokalbedöva innan. Jag tycker inte heller att man ska göra omskärelsen vid högre åldrar, det blir ett så mycket större ingrepp då, och i sådana fall bör pojken få vänta tills  han är vuxen och själv vill.

Så, nu är jag nöjd.  

Har inte varit med under någon omskärelse men jag kan förstå att det går fort. Men behöver man inte sätta några suturer? Det har jag för mig att man kan behöva göra på äldre iaf? Och då är det säkert nödvändigt med lite bedövning. 

Hehe, vilken intressant vändning det tog... Från rumpor till förhud...   
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-08 19:04:33 följande:
    På äldre gör man det. Men spädbarn tejpar man bara. Man lossar förhuden och drar fram den över ollonet, sätter en peang, och skär bort det som ska bort. Sen tejpar man det. Går väldigt fort, själva ingreppet är över på en minut kanske?

Fast rimligen svider det efteråt, så det är klart att smärtlindring är bra.

Skönt att det är så smidigt! Och tänk vad man kan lära sig, nu vet jag det oxå!
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-08 18:50:04 följande:
    Vad jag fattat så är det såpass enkelt när de är små att man knappt behöver plåster ens. Ju äldre de blir ju större blir ingreppet. Jag har läst på som tusan eftersom jag har en liten pojk därinne som troligtvis kommer omskäras. Men mitt krav är att antingen görs det inom första månaderna eller så får han göra det själv som vuxen

Låter bra, det ska nog göras innan ett år om man inte vill att de ska vara så medvetna om vad som händer och att någor blir förändrat.
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-08 20:40:49 följande:
    Vist är den fin. Solig

Mm, den gillar jag med! Och den har varit en inspirationskälla vid ett par tillfällen med
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-08 20:57:24 följande:
    http://www.philebrity.com/wp-content/uploads/2010/02/heidi.jpeg

Jag vill ha kuk och bara köra in den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag vill hellre va hon och ha en kuk bakom mig...
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-08 21:10:54 följande:

Amen!

Syns det ens vad det är på min avatar? 

Japp! Om man har rätt ögon iaf
    MrsAssault skrev 2011-09-08 21:11:35 följande:
    En hals i koppel?
    Rätt ögon! :- 

• Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-08 21:11:00 följande:
    Haha ja det kanske är den naturliga reaktionen Men jag är lite störd, jag tänder nästan mer på att se tjejer bli knullade än att bli knullad själv.

Ja, att se andra är grymt. Kanske skulle köpa sig en strapon å testa nångång!
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-08 21:19:33 följande:

Hahaha...
    Gud vad förkyld jag är!!!
    Snälla tyck synd om mig i 1 minut? Jag fryser, snorar och har behov som inte möts samt en uteplats som aldrig blir klar...  

Nalle i 30 sekunder

Skål i 30 sekunder

avslutas med KyssTungan ute 

Bättre så?      
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-08 21:21:29 följande:
    Jag har en "strapon", min man men nu var det längesen jag såg honom in action. Svårt när man är prego att hitta tjejer som är okej med det de flesta tycker nog det är lite sjukt haha

Hmm... lite för öppet här för min del tror jag, svårt att skriva då....

Jag tycker inte att så himla mycket är sjukt.
Svar på tråden Trash-tråden