Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-11-07 17:51:01 följande:
    Ja, jag direktöversätte. Tack, nu kommer jag aldrig glömma det igen. Var helt beroende av den filmen när jag var liten och den som häckis pratar om får du också hemsk gärna säga vad den hette innan jag blir galen.
    Tror hon hette Sandy och bodde på internatskola.

Förresten var det Les miserables där flickan hette Annie och hade en far som var miljonär men som hon inte visste om eller har jag blandat ihop allt? Var ju över 24år sen. Kommer ihåg något med en indier, en apa som brukade duka upp mat till henne eller?
    Den filmen heter Annie, rödhårig flicka...

tomorrow tomorrow i love yoy tomorrow your only a day from here!

Jag älskar Annie, den hade jag velat se idag!!!!!!! Tror jag kunde varenda sång utantill
    Snälla du, rubba mina cirklar!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:17:36 följande:
    i2.listal.com/image/2012231/600full-a-little-...

Kan stämma. Skönt att få sortera några minnen. Tack.

Är det här filmersomhar gått i Sverige också? Är det bara jag som tycker som att gamla barnfilmer hade mycket mera handling och betydde något än dagens Ben10 och jag vet inte allt strunt barnen tittar på nuförtiden?
    Nej jag håller med dig. Men jag vet inte om jag tycker He-man eller turtels hade så mkt till budskap heller Mer än att de är ok att vara olika och även om man är olika så skall och bör man klubba ihjäl varandra ändå

Fast jag älskar turtels ändå och är så nöjd över påslakanet med dom jag hittade förra veckan
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:31:26 följande:
    Det gjorde det i Iran också men eftersom Iran på den tiden hade en god samarbete med både Frankrike och Japan så var det en hel del tecknad (Tack för att ni påminde mig om att Cartoon betyder tecknad. ) och filmer från dessa länder som dominerade Tv:n på den tiden.
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Trassel tyckte jag också om men jag menar mest dessa som går på tv. Allt ifrån Ben10, Bakugan och ja dom dära. Jag är mest Askungen, snövit, skönhet och odjuret, alice i underlandet och ja, ni förstår.
    Åhh skönheten och odjuret tittade vi på här igår.... hann inte kolla klart hela, mini blev så trött.
  • HäckHäxan
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Åhh Trassel, helt underbar, men Rio är härlig den med... Go blue!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:58:10 följande:
    Nu låter jag tråden vara ifred nån timme så får ni andas lite.

Blev ungnsbakad lax med dill, lök, pressd apelsin, torkad lime och riven ingefära. Ungsbakad potatisklyftor med oliver, en grönsak som jag nu har glömt namnet på gröna bönor(?) och charlottenlök.

Har säkert felstavad. Ni får ta det. Tungan ute
    Haricoverts kanske du menar, gröna bönstänger brukar finnas i  wookgrönsaker?

Resten lät jätte gott. Här har jag gjort köttfärssås och spagetti, skall snart steka köttbullar
  • HäckHäxan

Ingen kan spama som jag!

Sen kan ni väl alla hålla med om att denna snubben är vacker också, så har ni gjort min dag
  • HäckHäxan
    Agridulce skrev 2011-11-07 20:23:32 följande:
    Damn Häcken!!!!!!!
    Du är ju spam deluxe! Impad.
    200% ren naturbegåvning
  • HäckHäxan
    lille Birger skrev 2011-11-07 20:35:42 följande:
    Vad smaskigt Drömmer
    Ja de var faktiskt riktigt gott, smakade nästan som den jag minns från min barndom, förutom unsen med kanel som jag hade i då
    lille Birger skrev 2011-11-07 20:51:48 följande:
    Är din dotter nöjd med din matlagning?
    Ja de gångerna hon får lagad mat hemma... Jag suger på att komma ihåg att ta ut saker ur frysen. Fast jag älskar att laga mat egentligen. Nu steka köttbullar, sen duscha!
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-11-07 20:38:06 följande:
    Varsågod:

Om jag kisar väldigt med ögonen är han absolut det.

Whatever makes it happen
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-07 20:59:10 följande:
    Ganska faktiskt.
    Ni brukar alla klistra in bilder på så mång halvfula snubbar, så ja, detta är uppfriskande, 
    detta är min nya ideal man *drömmen i mitt huvud*
Svar på tråden Trash-tråden