Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-07-02 18:26:58 följande:
    Jag fullkomligt älskar den ön. Bra stad, mysiga gränder mm. Ingen hysterisk inkastarkultur på restaurangerna heller.
    Om man hyr bil el moppe så finns det kilometerlånga underbara sandstränder. Finns även vikar där du kan ligga helt själv.

Ja det låter underbart. Jag har läst lite och det du berättar är intrycket som ges. Kollade med Apollo och priserna är bra!

Min dotter är liksom för gammal för Bamseklubbar men för ung för att se folk sätta på varandra i gränderna.
    Jag säsongsjobbade i Ayia Napa när jag var 19...  
    Je suis la salope d' Aynrand
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-07-02 21:29:37 följande:
    Så, Maria, nu har jag lämnat ett tips av högsta klass.

Vill du sen tacka mig går det alldeles utmärkt. 

Kollade in det och svarade i tråden, orkar inte upprepa mig här

Inte alls ett dåligt tips Anton, tack.   
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-07-02 21:38:32 följande:
    Bra tänkt..... lite fel bara. Lyssna nu på Tant Agri NG.

Jag älskar ditt tips!
    Jag och min dotter googlade lite info och bilder och hon är ganska såld. 
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-07-02 22:41:38 följande:
    Fast i dagens läge känns Grekland som ett rätt osäkert kort. Själv gillar jag Turkiet. Bättre mat än Grekland dessutom.

Jag gillar inte Turkiet mycket faktiskt.
    God mat visst, men nej.

Jag tror Greklands turism kommer att hålla i sig och det vi ser är fallande priser. Svårt att tro att turismen kommer påverkas för mycket.
    Men jag kan ha fel
    Det har hänt.

Egypten är ett annat no-no.
    Jag är jättejobbig när jag ska resa. Jag blir genast politisk. Grekerna har fuckat upp, absolut, men Egypten spelar i en helt annan liga som är bortom det ekonomiska och handlar om riktigt förtryck. Aldrig att jag skulle lägga mina pengar på handdukar av egyptisk bomull eller en kameltur till pryamiderna.        
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-07-02 23:28:03 följande:
    Joho, slår grekisk mat med hästlängder. Ät tex deras grytor som har stått och puttrat länge. Enda jag inte uppskattar är deras sötsliskiga bakverk.

Ja, typ grekisk lammgryta.
    I'm with Agri on this one. Grekisk mat känns lättare och fräschare.

Men, sliskiga bakverk typ baklava är fantastiskt! Nötter, honung, rosévatten...mmm...   
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-07-02 23:32:03 följande:
    Vad har du emot Turkiet? Jag kan förstå det om man varit tex i Alanya. Gillade inte alls. Själv är jag rätt förtjust i området runt Marmaris. Fast det är en rätt dryg transfer dit och inte så kul om man har mindre barn med sig.

Har bara aldrig lockats av Turkiet... 
  • Nice Girl Wrong Place
    lille Birger skrev 2012-07-02 23:38:42 följande:
    Jag tycker faktiskt att det var en bra idé med midsommarvaginan. Nu vill jag veta vilka andra vaginasymboler som finns i samhället, har ni några förslag?

Jag tycker att det var en jättedålig idé.
    Midsommarstången och dess symbolik är inte det minsta kränkande alls och jag tror att de flesta kvinnor är ganska tillfreds med avsaknaden av vaginasymboler i överflöd.

Kommer att tänka på en slags liknelse, bekämpa rasism genom att anmäla lakrits puck till DO.   
Svar på tråden Trash-tråden