Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Driftwood skrev 2012-02-21 19:15:04 följande:
    Raglan Road?

Det är en fin dikt av Paddy Kavanagh
    On Raglan Road on an autumn day I met her first and knew 
    That her dark hair would weave a snare that I might one day rue; 
    I saw the danger, yet I walked along the enchanted way, 
    And I said, let grief be a fallen leaf at the dawning of the day. 

On Grafton Street in November we tripped lightly along the ledge 
    Of the deep ravine where can be seen the worth of passion's pledge, 
    The Queen of Hearts still making tarts and I not making hay - 
    O I loved too much and by such and such is happiness thrown away. 

I gave her gifts of the mind I gave her the secret sign that's known 
    To the artists who have known the true gods of sound and stone 
    And word and tint. I did not stint for I gave her poems to say. 
    With her own name there and her own dark hair like clouds over fields of May 

On a quiet street where old ghosts meet I see her walking now 
    Away from me so hurriedly my reason must allow 
    That I had wooed not as I should a creature made of clay - 
    When the angel woos the clay he'd lose his wings at the dawn of day. 
    Precis den, älskar den eller jag älskar musik överlag, men just idag så älskar jag denna låt djupt!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    och skrev 2012-02-21 23:21:40 följande:
    Jag har huvudvärk.

Kan dock meddela att jag har förlåtit Anton. För den här gången.

HH: Du är så fin så.    
    Treo, alvedon, varm vetekudde?

Tack babe..

Förlåtelsens konst är en fin gåva, Anton får ge tusan i att missbruka denna, kanske får han en påtänd dynamit gubbe i röven annars!
  • HäckHäxan
    och skrev 2012-02-21 23:42:17 följande:
    Ja, jag får nog gå och leta efter treo tror jag.

Mm, men jag tror han håller sig på mattan nu, han vet vad som väntar annars. 
    Hoppas du hittar, jag har mina i köksskåpet samma som kaffemuggar, tallrikar och glas är i!

Nu önskar jag god natt, måste sova, aptrött efter tandläkarbesöket, rotfyllning och jag har LITE tandläkarskräck och har typ spänt mig som fan inför detta! Som gick bra, men ändå.
  • HäckHäxan

glider in och undrar vad som händer i syndens näste??? Oskyldig Holy mama är nyfiken av sig.

Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2012-03-16 10:36:28 följande:
    Jag orkade läsa "Jag såg ett inslag.." sen var det gonatt. Jag rakar mig ingenstans just nu för min man är inte här, när han kommer hem ska jag raka mig överallt utom på huvudet. Feministerna går i taket, jag rakar mig för min mans skull :-O
    Jag är inte feminist alls, men tack för asgarvet ändå

Jag har ingen man och jag rakar mig ändå, för min skull, vad andra tycker skiter jag i, precis som med allt annat. Den mannen som har en åsikt eller har krav gällande hur jag vill ha min kroppsbehåring får sig en fet smäll, en spark i röven och åker ut genom dörren med huvudet före!
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2012-03-16 20:45:29 följande:
    Haha om jag slutade raka mig skulle min man bli skitsur och vägra ligga med mig. Han har tom sagt att jag inte ska tro jag kan fula ner mig nu bara för att vi har barn
    Nå så länge ni bägge trivs är det väl skit samma.

Jag är så jävla tvärtemot att jag hade garvat om en man sa så till mig, för jag hade tyckt att de var humor, bara tanken på att en man tror att han kan bestämma över mig får mig att skratta.

Så det hade aldrig fungerat att säga så till mig om man är man, man hade fått ett asgarv och ett jaha, då blir de väl inget knulla av på länge då OCH jag hade nog fan försökt spara ut så mkt hår jag kunde bara därför att.
  • HäckHäxan
    PrimitivMan skrev 2012-03-16 21:07:19 följande:
    Du är ju enkel att hantera. Det är bara att säga "Du får absolut inte raka dig" . Begär motsatsen vad man vill så löser det sig ju.
    Så kan man tro. Men det fungerar inte heller så bra, jag är en mästare på omvänd psykologi att jag ser igenom sånt där direkt och så blir det tvärtom ändå.

Bara det att jag inte pallar hår särskilt länge själv Om inte en graviditet hindrade mig från att vara rakad så lär inget annat heller göra det, men för en man, nope, för mig, absolut, jag äter p-piller för mig också, jag klär mig för mig, väljer underkläder för mig och tja jag gör de mesta för mig själv, för att jag vill, trivs och mår bra av det helt enkelt.

De enda jag inte mår helt bra av är mitt själv valda jävla celibat, men jag har valt det och de är bara att bita i det sura äpplet och stå fast vid det!
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-03-16 21:28:11 följande:
    Märker att insamlingen går väldigt dåligt. Skäms på er.
    Va vilken insamling... ahhh resan.. ledsen men jag slösade mina pengar på shopping idag Tyst
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-03-16 21:46:22 följande:
    Jag är feministernas värsta mardröm.

Jag är kvinnan som går ner på knä när hans blick faller på golvet framför honom
    Kvinnan som lyder, underkastar mig, kvinnan vars blick ber om en örfil.

Och ändå går med högt huvud, totalt trygg i min kvinnlighet, som inte defineras av kroppshår.

Som min ÄLSKADE Jill Scott säger, I'm not afraid to be your lady, I'm not afraid to be your whore. 
    Det krävs en stark kvinna (säg det med eftertryck) för att kunna underkasta sig en man på det viset. En svag kvinna skulle förgås.       
    Där håller jag med dig.

Men det krävs rätt man för att de skall fungera, ingen vem som helst får mig att göra sånt.
  • HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2012-03-16 22:04:04 följande:
    Du kommer bränna varenda spänn på ditt jädra smink, Maria, det vet vi allihop, därför blir det inga slantar för din del. Glöm det......

Ni kan sätta in pengarna på mitt konto istället, jag har investerat i en  CheyTac M200 Intervention, så jag skulle uppskatta lite stöd till inköp av krut och kulor. 200 spänn per skott får jag faktiskt pröjsa, så öppna plånböckerna genast, era snåla jävlar. Har ni inge pengar får ni väl råna en pensionär eller nåt. Men låt mig slippa erat gnäll. 

TACK så mycket. På förhand då.

Mvh : //Anton  {#emotions_dlg.flower} 
    Jag köpte en pickadol med såna där band man kan sätta i som smäller åt dottern idag, du kan få den och medföljande cowboy hölster om du behöver en ny leksak
Svar på tråden Trash-tråden