Trash-tråden
PrimitivMan skrev 2012-10-21 14:19:12 följande:
Kunde väl tänka mig att du skulle säga att du är oskyldig. Kanske ett riktigt svårt fall det här. Självinsikt är första steget till bättring.
Att vara prydlig är alls inte i något motsatsförhållande till att vara en skamlös liten slyna. De värsta slynorna är oftast de utåt mest prydliga. De behöver dock väldigt mycket mer övertalning innan de erkänner sitt rätta jag.
Fast nu talar jag givetvis i allmänna termer. Inte skulle jag insinuera att någon i den här tråden skulle vara en slyna. Allra minst du allra finaste Agri
. Här finns bara fina oskyldiga, snälla och lydiga flickor givetvis.Det är mer en fantasi män har.
Den ordentliga, prydliga kvinnan som också är en slampa. Kontrasterna. Och kvinnor "rättar sig" efter dessa. För många män tänder på det.
Möjligtvis för att någon underliggande moral och det inlärda beteendet gör att det då känns mindre fel och fult att kalla henne skamlös slyna. Innerst inne alltså. För att man även ser den andra sidan och då känns det mer "ok".
Jag inser att mitt korta resonemang har många potentiella "men", men jag orkar inte gå in djupare just nu.
Och en definition av pryd och slyna, behövs också.