Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Resan gick faktiskt mycket bättre än vad trodde. I torsdags åkt jag till min gamla skola och gick runt i timmar. Plockade upp varenda minne som har plågat mig under alla dessa år. Specielt en har förföljt mig i mina mardrömmar sen jag flyttade från hålan. Efter skolan åkte till vårt gamla hus (Första huset här i Sverige). Jag satt där i timmar och var inte kapabel att röra på mig. Efter ett tag så tog jag mig samman och åkte ner till stan. Hade bestämt mig för att leta upp killen. Inte fö at jag visste vad jag skulle säga till honom men jag ville träffa honom. Letade i lokala telefonkatalogen och hittade 7 stycken med samma namn och efternamn. Började ringa till dom och den 5:e sa att han gick i samma skola och samma årstid. Han blev jätteförvånad och ville veta bakom telefon vad som gällde men jag tvingade honom att träffa mig nere i stan. Han dök faktiskt upp. Inte itid men han dök upp. Det var helt overklig att få träffa honom efter alla dessa år och han kände så klart inte igen mig.
    Jag började försiktigt att berätta för honm varför jag ville träffa honom och man såg på honom att han började bli röd som en tomat för varje mening jag fick ur mig. När jag var klar så var han tyst en lång stund och kunde knappt se på mig sen sa han "Förlåt för allt" fortfarande utan att se på mig. Jag tog tag i hans haka och vände ansiktet mot mig så jag kunde se hans ögon och sa att det är ok. Det var faktiskt befriande att få träffa honom och säga allt jag ville säga till honom. Han skämdes jättemycket och förklarade att vi var ju bara barn och barn är elaka. Visst, det kan jag hålla med om men jag var bara tvungen att träffa honom så jag fick en annan bild av honom.

Jag skulle ha åkt tillbaka på fredagen men han ringde faktiskt fredagmorgon och frågade om jag ville träffas och jag tackade ja. Han har växt upp till en mycket trevlig man som är gift och har barn. Vi pratade om allt möjligt och jag är super nöjd med min resa.

(Eventuella stavfel/slarvfel orkar jag inte rätta så ni får stå ut idag. )

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-09 10:20:41 följande:
    Gud vad alla är förkylda
    Hur var resan?
    Krya på dig och vila massor   
    Fick feber igår och inatt fick jag frossa. Usch. Ligger i sängen med två täcken på mig. Känner mig halvdöd.
    Skrev lite kort i inlägget ovan om resan. Skulle ta för långt tid och fera idor om jag skriva allt.
    Tack. Killarna åkte iväg till kyrkan så jag ska bara ligga i säng och inte göra något.
    Hur är det med dig? Allt väl? {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I

Aynrand

Jag har inte glömt bort dig men jag är helt slut just nu. Sorry. Skriver till dig angående receptet så fort jag mår lite bättre.

• I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-10-09 10:34:28 följande:
    Aynrand

Jag har inte glömt bort dig men jag är helt slut just nu. Sorry. Skriver till dig angående receptet så fort jag mår lite bättre.
    Hittade den här sidan. Jag brukar lite annat gott i marinaden men så här gör man på traditionellt persisk sätt.
    Rätten heter Joojeh Kabab (Chicken grill).
    http://shivamat.blogspot.com/
    Ska se om jag hittar hur man gör riset så slipper jag skriva ner det.
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-10-09 10:34:28 följande:
    Aynrand

http://gourmetsallskapet.blogspot.com/2008/01/iranskt-ris.html

Det här är mycket viktigt så glöm inte det om du ska ge dig på att göra riset. "Du kan gärna sätta en ren kökshanduk runt locket."
    Istället för potatis i botten så använd tunnbröd. Inte svenska tunnbröd (Dom bränns) utan köp från en blatteaffär och riset kan du inte göra med vanlig svensk basmatiris utan gå till en blatteaffär och köp denna märket
    http://www.s1096046.crystone.net/wp-content/uploads/2011/products/basmati/tilda_280x180.jpg
    eller
    http://www.s1096046.crystone.net/wp-content/uploads/2011/products/basmati/indiagate_280x180.jpg

Jag brukar köpa India Gate. Långkorniga och helt perfekta. Underbar god och man kan inte misslyckas med att tillaga den. Tror den inns i 2kilo förpackning också. Kostar runt 20-30kr per kilo men det är det värt.

Har du fler frågor så fråga gärna.

Bon apetit! {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-09 11:25:29 följande:
    Din stackare! Skönt att du är ensam en stund.

Angående din tråd...jag visste inte ens att jag var på dåligt humör tills jag skrev i den nu på morgonen haha!

Gud vad jag avskyr kvinnor som kallar andra kvinnor "valfritt ord+fitta".
    Vad handlar det om? Sitter med en profil där man talar om att nu minsann kom solstrålen Alvin eller något liknande och barnen är bäst och mammas älskningar och sedan gör man lite inhopp i trådar och skriver "feministfitta".

Kvinnor har f-n ingen klass och stil längre. Bara en massa trash, trash, trash.

Så nu är jag klar.        
    Alltså jag har ingen aning. Helt ärlig. Har aldrig sett människan tidigare. Vet inte vad hennes problem är men tydligen så har jag gjort henne upprörd på något sätt.
    Det är en naturbegåvning.

Tack för att du "försvarar" mig. Gulligt. PUSS. {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-09 11:30:50 följande:
    Rose jag har läst lite andra trådar och den där Mickan bruden verkar fått sitt konto kapat (eller så är hon riktigt blåst) för hon hänger i en hel del trådar och kallar folk hora och lite annat kul haha...

Kanske vill se hur lång tid det tar att bli avstängd? 
    Jag vet inte. Har aldrig haft med henne att göra.
    Jag har ingen ork och lust kvar att bry mig längre. Jag har mina lojala vänner här på FL som har stått vid min sida vilka tokigheter jag än har hittat på sen att det finns andra som ogillar mig bryr jag mig inte ett skit om.

{#emotions_dlg.flower}Nalle
  • I Blackrose I

Nej, det får räcka med FL för tillfället. Jag måste sova en stund innan killarna kommer hem.

Vi hörs sen. {#emotions_dlg.flower}

• I Blackrose I

Vad dött det är här. Var är ni? Vad tycker ni om mina naglar?
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-09 16:58:02 följande:
    Tjusigt!
    Tack, det enda jag har fått gjort idag är att fila naglarna så inte utväxen syns och lacka dom. Ligger fortfarande isängs och vägrar gå upp. Fryyyyyyser.

Hur är det med dig? Är du tillbaka i Göteborg?
Svar på tråden Trash-tråden