Inlägg från: Agridulce |Visa alla inlägg
  • Agridulce

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-12-20 20:08:15 följande:
    Hej Agri! Det är ju lätt att vägra jul när man inte ska vara hemma... Grrr!
    Äh, väljer att fly framför att julstressa. Betydligt skönare.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Yoyna skrev 2011-12-20 20:22:30 följande:
    Och... Jag har ju en kuk vet du väl? Den sitter iofs inte på mig men det blir inte sämre för det!

Agri, nä jag vet! Nästa år ska jag oxå fly!!!! Tror att jag har slagit in paket i sammanlagt tio timmar, gjort en massa julgodis, 100 köttbullar, lagt in sill, pepparkakshus med barnen osv. Jag gillar iofs jul men för varje år blir det bara mer å mer känns det som.
    Oh my!!!!
    Höll på att bränna ut mig för några år sedan (för mycket jobb och hysteriska julkrav). Peakade vid jul. Satt bara och vaggade fram och tillbaka och stortjöt. Då bestämde vi att vi inte ska fira jul hemma på flera år.

Annars älskar jag vinter och allt omkring det. Men fullständigt tvärvägrar alla måsten just nu.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 20:28:47 följande:
    Kännr mig som en dålig mamma när jag läser om era pepparkakshus och allt. Jag har alltid känt en liten avsky inför jul. Allt känns så fejk, andemeningen utflugen, konsumptionshysteri och bldande ensamma själar.
    Men får fixa lite grejs ändå...för min finastes skull liksom... 

Ja jag låter bitterfittig.

Saknar Aynrand!  
    Kom till tant Agri. Vi vaxar oss och skippar pressen runt jul.
    Här har vi bara blommor och adventsstjärnor som pynt. Nada julklappar förutom till syrrans barn. Lugnt och skönt.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 20:25:27 följande:
    Han hade kommit över det! Bjud mig nästa gång...Vi kan dokumentera.
    Stackars Aynrand. Han hade fått bryt.
    Vi måste styra upp det där.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 20:43:04 följande:
    Haha ja som att sno godis från ett barn typ...(godis=upplevelsen)
    Tur att du förklarade det där för jag hade nog inte förstått annars.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 20:40:12 följande:
    Låter mycket skönt. Vi har heller inte mycket pynt. Stjärnor i fönstren (hatar stakar av trä), en gran och en tomte man kan sätta värmeljus i. Inga röda gardiner med renar på eller så.
    Min mamma är orsaken till min smygande ångest (växte upp i ett timmerhus som hon och pappa byggt SJÄLVA med mjölk från grannens ladugård och allt hemmagjort, hemmaodlat, pepparkaksbak i förkläde och huckle, gröt på trappen till tomten...you get the picture) och jag vill inte ge min dotter samma ångest.

Därför bor vi i förorten där granar trängs med parabolantenner och doften av skinka blandas med doften av vattenpipa, därför har vi glittriga kameler, påfåglar och fjärilar i granen, tillsammans med kulor och änglar.

PK, multikulti, internationellt, och kärleksfullt. Det blir bra liksom...    
    Förstår dig helt och hållet (inklusive hus byggda på mjölk ).

Tänk hur skumma vi är här i fina förorten. Varken adventsljustakar, ljusslingor i träden eller små jävla tomtar. Kris och katastrof. Vi blir nog utjagade med högafflar härifrån snart.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-20 21:08:04 följande:
    Hahahaha ja, ja jag tänkte på det medan jag skrev men jag är så TRÖTT att jag knappt kan tänka klart själv...
    Du får vara trött. Det är okej vet du. Hjärta
    Naughty by nature
  • Agridulce
    och skrev 2011-12-20 21:14:37 följande:
    Inte om ni är väldigt rika, då har man fripass och kan göra som man vill.
    Vi är liksom områdets white trash. Junk deluxe typ.
    Naughty by nature
  • Agridulce
    och skrev 2011-12-20 21:19:32 följande:
    Lite tillför ni ju, alla andra framstår som ordentliga jämfört med er? Såna behövs med. {#emotions_dlg.flower}
    Puss på dig.
    Naughty by nature
Svar på tråden Trash-tråden