Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Jag skulle vilja att Anton använde något av sina vapen och helt enkelt utrotade människor som snor Marias cykel.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-11-17 17:52:12 följande:
    Lullig och lycklig. Pimplat skumpa, Chablis och slurpat ostron med bästa väninnan. Slår nästan sex.
    Avis

Låter underbart! 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-17 18:17:04 följande:
    den enda metoden!

Ja precis. Och där är Anton överlägsen känner jag.

Jag saknar dig (dig alltså Aynrand)... 
  • Nice Girl Wrong Place
    MrC skrev 2012-11-17 18:22:27 följande:
    Du kan inte ta tillbaka cykeln, du måste ringa polisen som kommer och tar den i beslag. Sen får de utreda vem som är rätt ägare. Om han som hade cykeln säger att han köpt den i god tro slipper han troligen att bli fälld åtalad för stölden eller häleri. Men, köp i god tro finns inte längre. Den rätta ägaren ska få tillbaka sin stulna cykel.

Varför ringde du inte polisen istället för "back up"?
    Grejen är att han sa vissa saker som får mig att tro att det var han eller hans svärande farsa som snott cykeln, de har INTE köpt den. Vill inte gå in på detaljer i tråden...

Får eller kan polisen beslagta saker bara så? För jag har inga bevis. Jag kan alla skador och alla stämde. Små detaljer, som gör att jag med all säkerhet v e t att det var min cykel. Men hur kan jag bevisa det? Jag har inga bilder eller något. Inget kvitto heller.

Jag ringde inte polisen för att...jag vet inte. Tänkte att de ändå inte kan göra något. Gjorde kanske fel. Back up ringde jag för att det är så vi gör här i förorten haha...
    Nej, men jag ringde back up när jag såg cykeln för att det finns skumma typer här och jag inte visste om jag ensam kunde konfrontera personen (såg den utanför affären så fick stå och vänta på ägaren). 
  • Nice Girl Wrong Place

Men det är ju ord mot ord.
    Jag pekade ut alla detaljer och han hade minsann en förklaring till allt...
    Jag skulle aldrig konfrontera om jag inte var helt säker. Och cykeln kommer från början inte från Sverige så den har vissa saker (bl a ett litet klistermärke de missat täcka) som gjorde mig helt övertygad.
    Jag har suttit på den cykeln varje dag i typ 5 år. Jag känner varenda skruv.

Men men, jag började bli lite arg så jag gick därifrån när mannen började svära åt mig och bete sig allmänt hotfullt. Min back-up stannade kvar och fortsatte bråka lite.

Jag pallar inte när folk svär åt mig, alltså det är min "grej". Om någon svär ÅT mig...så blir jag jättearg. Jag gillar inte svordomar alls, ok om man blir arg och något slinker ut, men att svära ÅT någon, nej - så gör man inte mot mig.

Jag tror jag minns var snubben bor. Jag ska gå dit, sno cykeln, slänga den på tippen och köpa en ny fin. 

• Nice Girl Wrong Place

Han har inte köpt den. 

• Nice Girl Wrong Place
    MrC skrev 2012-11-17 18:36:57 följande:
    Om du inte gjort en anmälan tidigare, gör det nu och säg att du sett din cykel.
    Ok, det ska jag göra.

Och när jag hittar den igen (för det kommer jag göra) ska jag ta den och lämna följade lapp;

• Nice Girl Wrong Place
    MrC skrev 2012-11-17 18:35:18 följande:
    Okay, så du hade aldrig gjort någon polisanmälan när den blev stulen heller?
    Som bevis för att det var din cykel hade andra du känner kunnat intyga det + polisanmälan.
    Ser tungt ut nu. Obestämd
    Nej jag gjorde ingen anmälan, kändes hopplöst. Alla blir av med cyklar hela tiden här. Och polisen bara gäspar typ.

• Nice Girl Wrong Place

Haha "vi"?
    Nu låter det ju som om du och jag är sambos Birger.
    Du bor i västra Sthlm. Jag jobbar då och då i västra Sthlm men bor inte där

Antar att du menar du och nallen, men det blev ett lite kul syftningsfel.

Kramizaj!

• Nice Girl Wrong Place

Nej Birger, det kan hon inte.

Jag handlar instrument på blocket.
    Sökte efter en cykel men köper nog ett piano istället och en gitarr till min dotter.

Svar på tråden Trash-tråden