Trash-tråden
Trust me skrev 2012-11-29 15:43:56 följande:
Jag tolkar dig som jag tycker du vill visa dig. Som en intelligent person med stort intresse för poesi och en stor och djup allmänbildning. Att därför prata om en låttext ser jag inte som någon stor grej och jag förvånas att du spelar ut integritetskortet direkt. Det kan vara så att jag tänker fel och det här är ett ställe som Facebook där man kan lägga upp en status och sedan samla på lajks och fräcka oneliners.
Du är fri att se mig som torr eller mina resonemang som torra. Den esprit du kanske saknar och får från andra kan vara värd att fundera på vad det är. Är det att ta dig på allvar eller ett sätt att få dig att må bra?
Denna gång var det verkligen bara så enkelt att jag tyckte om texten och därför postade den. Det betyder inte per automatik att jag vill diskutera den.
Min tolkning ÄR personlig.
Jag struntar fullständigt i att söka uppmärksamhet eller "lajks" en orsak att jag inte ens finns på facebook. Jag har noll intresse att diskutera vad jag anser personligt i offentliga rum.
Det var en text jag tyckte om. Jag delade med mig och hoppades att någon annan också kunde uppskatta den. Det var verkligen allt.