Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

www.dn.se/sthlm/polisen-varnar-foraldrar-for-rott-gront-och-gult

Gud vad töntigt. Jag dööööör...

"På informationsbladet Cannabiskortet, författat av polisen och stadsdelen, står det att man som förälder bör se upp för flera saker- bland annat röda ögon, muntorrhet, rizzlapapper och digitalvåg.

Men också klotterpennor och rastafärger.

Varför varnar ni för klotterpennor?

– Det är inte helt ovanligt att man röker cannabis i miljöer där det förekommer klotter. Poliser som arbetar mycket med narkotika drar den erfarenheten, säger Lennart Paulsson, närpolischef Globen.

Vad har ni för belägg för det?

– Vi kan inte basera det på en faktisk undersökning, att det skulle vara så svart på vitt, men det är något vi tycker att man ska vara uppmärksam på.

Och rastafärger?

– Bland de som röker cannabis är det inte heller ovanligt att man har attribut med rastafärgerna. Som förälder ska man vara uppmärksam och ställa frågor om det.

Är det inte förlegat att tro att cannabisrökare går runt i rastafärger?

– Det är inte alltid en sanning att det går ihop utan det är något man ska vara uppmärksam på. För mig som polis finns det många gånger ett samband.

Så vad ska man göra om man har en son eller dotter som har rastafärger?

– Man kan fråga varför de har rastafärger och vad det symboliserar för dem."

Min dotter bär ofta något "red gold n green", det röda står för blodet som spillts av förfäder, det gula för rikedomar och det gröna för naturen ungefär. Blandar man med svart, hänvisas det ju ofta till Jamaicas flagga, eftersom hon är just hälften jamaican, så är hon lite inne på just detta, för henne är det coolt helt enkelt.
    Men jag kanske ska börja känna i hennes fickor efter rizla. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Fast klotterpennor kanske var roligast.

Tycker för övrigt att alkohol är vad man verkligen borde vara orolig över. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-12-14 18:06:30 följande:
    Personligen förstår jag alls inte det där med digitalvåg.
    Om man säljer främst, eller vill kontrollera om man köpt så mkt man utlovats. Gram är viktiga
    Om du menade användningen av den?
    Digitalvågen i byrålådan är nog ett ganska så säkert tecken på droganvändning haha...

Men klotterpennor och rastafärger?

• Nice Girl Wrong Place

Haha...

Jag sitter på vårdcentralen. Har tydligen öroninflammation och halsinfektion-någonting. Tog just ett sådant där mysigt halsprov när de ber att man sträcker ut tungan och sedan petar med en sticka i halsen.
    När hon var klar sa hon "men åååh vad duktig du var, det här har du gjort förrut, vad bra du gapade och öppnade upp!"

• Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-12-18 10:01:49 följande:
    Du är en särdeles underbar kvinna, Maria, på alla vis å sätt......Hjärta
    Haha jag tyckte faktiskt mest att kommentaren var lite kul, att ens komma på att säga något sådant?
    Jag känner ingen som helst egentlig stolthet i att kunna ta en tops ner i svalget haha...
    Min hals är så svullen så att det knappt känns ändå

Hon måste varit en mycket oskyldig flicka för att inte tänkt på associationen. Mycket söt var hon också. Du skulle gillat henne Anton!
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-12-18 22:36:20 följande:
    Jag missuppfattade, BIG TIME, ber om ursäkt ÄLSKLING,Hjärta självklart räcker det med dig.
    Faktum är att det det hade räckt med 1,5 % av dig, såpass räcker du, om du fattar.

Kan du förlåta mig......Hjärta

Jättepuss i skrevet......Kyss
    Kallade du just "och" för tjock!? Förvånad

"Och"?
  • Nice Girl Wrong Place
    Reflec skrev 2012-12-18 22:44:09 följande:
    Men! NG? Förvånad
    Ja.
    Same shit different name. 
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-12-18 22:42:45 följande:
    Ja. Det gjorde han.

Jag kommer få plocka fram min lista igen.  
    Känns definitivt som det enda rätta.
  • Nice Girl Wrong Place
    Reflec skrev 2012-12-18 22:48:41 följande:
    loveliness...

{#emotions_dlg.flower} på dig & Och 
    Tack söta du
Svar på tråden Trash-tråden