Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Driftwood skrev 2011-10-12 09:28:47 följande:
    Idag behöver de inga murar dock för att behålla sin befolkning
    Jag har aldrig sagt ett ljud om Tyskland. Berlinmuren har jag ingen åsikt om alls och ingen annan kommunistland heller för den delen. Jag är av den åsikten att ideologier/religioner borde vara koncentrerad till det landet/folkgrupperna som den uppstod i. Kommunismen VAR bra för Sovjet trots allt alla andra vill säga. Det blev en pannkaka av allting när Sovjet blev girig och försökte ta över världen.
    Samma sak med religioner. Islam VAR bra för Saudi men blev helt FEL och pannkaka av allting när dom försökte sprida sin dynga och ta över världen så jag säger det igen. JA, Kommunismens Sovjet var bra.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-10-12 09:42:58 följande:
    Både Marx och Engels var tyskar.
     Vladimir Lenin var ryss och jag förknippar kommunismen med honom och det tror jag många gör också.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-12 10:00:23 följande:
    jag förstår men återigen..det de hade innan var fullständigt ohållbart och var dödsdömt
    Idag är forna östblocket på väg och kan inte dömas utifrån var de befinner sig idag.

Nu som förr är systemet mkt korrumperat............
    Det blev ohållbart för att dom inkluderade andra i "gemenskapen". Hade dom bara hållt sig till Sovjet så har jag svårt att tro det skulle bli splittring. Faktiskt. Det är mest folk från andra kommunistländer som tycker kommunismen var hemsk. Självklart finns det ryssar som tycker det var "hemsk" då men fick dom bestämma i nuläget så skulle dom hellre ha tillbaka Sovjet än "friheten" dom har nu.
    Vilka stater är det som är på väg igen?
    Azerbajedjan, Kazakestan? Nu står det still, vad heter land med huvudstaden Tallin?
    Länderna har lååååååångt kvar att bli någorlunda civiliserade länder och det är sorgligt, hemsk, besvikelse och hjärtskärande att åka runt i t.ex. Armenien och se hur landet har fallit hårt sen revolutionen. Otrolig sorglig.
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-12 10:06:53 följande:
    Kommunism är en fin tanke, men orealistisk eftersom den kräver att människan ger avkall på personlig ambition och kreativitet samt sämre sidor som avundsjuka och girighet. Det kommer aldrig att uppstå ett rättvist samhälle så länge som människan är som hon är.
    Amen!
  • I Blackrose I

Ni får gärna byta ämne så inte tråden dör. För mig gör det inget. Blir lättad att slippa diskutera om Kommunismen/Sovjet då jag som sagt inte besitter förmågan att kunna skriva sakliga inlägg. Det ligger för nära och berör mig för mycket för att jag ska kunna skriva normala iskalla inlägg om ämnet.

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-12 10:48:25 följande:
    Du har en thing för män och kvinnor med mörkt hår och blå ögon...
    Jag har mörkt hår och blå ögon...
    *Flörtar bort från Sovjet och kommunism*  
    Jag är dökär i den kombinationen men har kommit på mig själv att jag har mörkhåriga med mörka ögon i min lista också som Rafael Edholm, han araben från Baader Meinhof-filmen och några andra.

Det är nog för att jag alltid velat se ut som pappa...

Du vet ju att jag är kär idig.
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-12 10:48:37 följande:
    Nadja Björlin är riktigt vacker, jag vet hur hon ser ut utan att klicka på länken. Halvpers?
    Hon är underbar vacker. Ja, mamma pers och pappa svensk. Blev riktig förvånad när jag insåg vilken blandning hon hade. Blev kär i henne i Våra bästa år när hon blev ihop med Brady (Ja, jag var Days-slav under långt tid ).
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-12 10:48:55 följande:
    Ja, va sägs om att prata sex eller mat? 2 helt fantastiska ämnen och aktiviteter
    På tal om mat. När ska du ge dig på att laga Joojeh kabab?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-12 10:55:50 följande:
    Jag har ett hum om hur Rafael Edholm ser ut, men inte den där araben. Tänker bara på hårig rygg när jag hör arab Obestämd. Fördom?

Kärlek Hjärta 
    Rafael Edholm kunde lika gärna ha varit en arab. Tycker han utstrålar manlighet och är så förbaskad sexig.

"Araben" la jag ju bild på för nån dag sen. Han du tyckte hade konstig hår och näsa.

*Hånglar* (Är dökåt just nu. Grrrrrrrrr.)
Svar på tråden Trash-tråden