PrimitivMan skrev 2013-05-03 09:45:49 följande:
På ett annat sätt än utseendemässigt i en del fall. Jag brukar säga det finns sexuellt två sorters kvinnor (gäller givetvis män också). De som har en egen stark sexlust och sen de som inte har någon större lust. Kvinnorna i den sistnämnda gruppen kan mycket väl vara väldigt kåta, ha mycket sex men oftast är det annat som driver lusten. Att man är förälskad. Eller att man skall skaffa barn etc. När förälskelsen ebbar ut så avtar också sexlusten. Tills man träffar någon ny som man blir förälskad i. Eller på olika sätt måste deras sexlust drivas på av andra faktorer än deras egen inneboende kåthet. De behöver kanske ha sex men det är kanske mer av karaktären "Kliar det så kliar man" och inget som är speciellt viktigt.
När dessa kvinnor får barn så kan det många gånger vara slutstationen för deras sexuella lust. Eller i alla fall att den går i ide för ett bra tag tills något väcker den på nytt. De blir verkligen "trista nuckor". Det är den kategorin kvinnor som kräver ett hundra punkts program som måste uppfyllas innan det bli något nuppande.
Kvinnorna i den första gruppen, de med stark egen lust. De kommer antagligen också tappa bort sin lust, men ofta lider de av det och vill hitta tillbaka till sin sexuella lust. Men den finns där, om än slumrande.
Den stora skillnaden är att för kvinnorna i den första gruppen så finns lusten alltid där men kan försvinna temporärt men för kvinnorna i den andra gruppen så är det snarast tvärtom.
Problemet är att när man träffar någon så kan man inte vara säker på vilken typ hon tillhör. Dessutom kan man själv bli blind av att vara förälskad. Varningsflagg för kvinnor som säger typ "Jag vill bara ha sex med någon jag älskar".
Hmm ok.
Jag håller nog inte helt med, men absolut - delvis. Jag märker själv att jag mer och mer börjar koppla ihop de riktigt sexuella känslorna med förälskelse. Så var jag absolut inte tidigare, tvärtom.
Jag tror detta har kommit mer tillsammans med att jag landat i min sexuella undergivenhet. När man behöver sex som kräver tillit för att kunna gå riktigt långt, så blir sexet mer och mer beroende av att man känner något för människan man ger sig till, att man litar på honom.
Min sexualitet brukade vara helt oberoende av övriga situationer och den är den egentligen fortfarande, men numer så känner jag väldigt starkt att jag behöver känslor och ömhet för att kunna njuta av sex på det sätt jag vill ha det (vilket väldigt ofta är väldigt snuskigt, hårt och perverst). Ömheten och hårdheten behöver liksom dansa med varandra.
Tidigare skulle jag nästan kunnat haffa någon från gatan. Those days are over. Jag har insett att man kan ta saker längre, djupare och till helt nya ställen, när tillit och förälskelse är kryddorna.
Sexualiteten är ganska komplex i sin enkelhet, allt handlar om kompatibilitet. När man finner den tillsammans med en galet bra kommunikation - är allt möjligt.