Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Trust me skrev 2013-05-30 16:19:54 följande:
    Se den inte. Det är en krigsfilm och man blir ledsen på slutet. Den är alltså som alla andra krigsfilmer. Vi vet redan att man inte kan lösa konflikter med våld och att det på individnivå bara leder till sorg. Någon djupare sensmoral i krig finns inte och inte heller om man försöker berätta om något genom krig.
    Ok.

Jag är inne i en bok-orgie där jag upptäckt Marguerite Duras och plöjer igenom bok efter bok.
    Är en så dålig filmmänniska att jag borde skämmas. Har så svårt att sitta och se på TV (eller film). Så svårt. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2013-05-30 21:20:43 följande:
    Vad som helst är bättre än krigsfilmer
    En koloskopi?
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Filmer jag står ut med:

Secretary, Medan vi faller, diverse verk av Almodovar (Allt om min mamma, Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott, Att återvända t ex) umm... 

Måste tänka. 

• Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:05:53 följande:
    Jag slår vad om att du gillar tyska filmer. Typ
    Das Leben der Anderen

den är okej.

faktiskt.

Har nog aldrig sett en tysk film.
    Jag gillar poetiska filmer där relationer mellan människor står i fokus. Låter lite töntigt, men så är det.
    Almodovar gillar jag för att hans filmer ofta är så fulla av färg, liv, absurditeter och utflippade karaktärer, dock alla så galet mänskliga (och ibland enbart galna).
  • Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:16:55 följande:
    Almodovar.. Var det han som hänge med Salvodor Dalì? Du menar spanska djurfilmer här??
    Ingen aning om de hängde, en viss åldersskillnad fanns ju men ingenting är väl omöjligt...

Spanska djurfilmer? 
  • Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:22:27 följande:
    Inte vet jag. Konst som konst
    Då så!
  • Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:24:53 följande:
    Känns lite som att vi kan få över miss NG på att se denna film.
    Den är ganska aktuell med tanke på Ryssland å allt.
    Dock har jag för mig att den är svartvit..
    Varför är det ett "dock"?
    "Medan vi faller" är svartvit, ett svartvitt mästerverk
  • Nice Girl Wrong Place

Nej jag har typ uppfyllt min filmkvot för i år.
    Jag ska försöka se en film som Aynrand tror att jag skulle älska och sedan möjligen Almodovars nya film som har premiär i juni eller något. Men sedan får det vara nog.
    Har en massa underbara böcker som väntar på mig. 
    "Emily L" och "Med livet framför sej" (det står "sej") bland annat. 

• Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-05-30 22:26:54 följande:
    Håller med dig om dina filmval här. Förvånad att du inte nämner "Bind mig, älska mig" bland Almodovars filmer :). Antonio Banderas genombrottsfilm för övrigt.
    Har faktiskt inte sett den än
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2013-05-30 22:28:57 följande:
    Å jag som trodde vi hade en deal, Maria !!!
    Jag orkar inte fullfölja den
    Jag vet inte om du förstår hur jobbigt det är för stackars mig att se på film? 
Svar på tråden Trash-tråden