Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:46:53 följande:
    Sen är det givetvis skillnad på invandrare och invandrare. Är man av europeisk härkomst så har man mer av samma kulturella bakgrund som svenskar. Det är ju mer av kulturkrock om man man är muslim och kommer från Irak. 

Håller med vad du säger. Det är lite det jag menar i det jag skriver också. Det hänger rätt mycket på det egna personliga ansvaret. Många invandrarkvinnor verkar ha fattat det och ser sin chans ut ur det liv de har, både den egna förtryckande kulturen och en chans att få en bättre situation i övrigt. 
    Såklart det handlar om det egna ansvaret. Jag menar absolut inte att det är samhällets fel eller tillkortakommande som skapar alla situationer.
    Men jag tycker att det är en viktig aspekt. Jag har jättesvårt att prata om sådana här frågor utan att försöka se det större perspektivet.
    Varför tar dessa kvinnor i större utsträckning än männen det ansvaret?
    Ska vi bara konstatera att det är så och skaka på huvudet åt alla andra?
    Vi har alla ett ansvar, som individer, som samhällsmedborgare, så känner jag. No man is an island. 

Jag tycker synd om de män som fastnar på den platsen Aynrand skriver om. Inte "aaawww" och klapp på huvudet-synd-om, men de gör sig själv till fångar i ett mentalt fängelse med vaneföreställningar om hur samhället bör se ut och om hur de bör bli respekterade utan att egentligen tillföra något.
    Kvinnor från invandrarfamiljer har faktiskt ofta mer press på sig att vara duktiga i skolan osv, medan männen liksom förväntar sig reda sig själva, eftersom de är så "starka" av naturen.
    Tro mig jag har bevittnat dessa strukturer många år från första parkett. Och utöver det personliga ansvaret så har samhället ett ansvar att hjälpa där allt annat misslyckats.  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:53:39 följande:
    Sen är frågan hur samhället skall fånga upp det. Ett sätt anser jag att vara tydlig, sätta gränser för vad som är ok eller inte. Inte ursäkta bort felaktiga beteenden. Kanske inte heller nödvändigtvis skärpta straff, men att säga ifrån tidigt. Men det har inte att göra med just invandrarpojkar utan generellt. 
    Ja visst är det en stor fråga, men nödvändig för problemen kommer inte att försvinna av sig själv. Det gör de aldrig...
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Vad glad jag blir när ni varvar fina diskussioner med rumpor

Duktiga pojkar!

Djup med djup.

• Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2013-10-24 21:35:37 följande:
    Marie-Pierre Bouchard, Just For Laughs. Mycket fin röv.

Se hela klippet här :

" rel="nofollow" target="_blank">

Henne arsle är bara så grant... 
    Haha alltså när jag ser klippet tänker jag bara..."MÄN!!!"
    Hennes rumpa är lite för platt tycker jag. Jag gillar kurvor. 
  • Nice Girl Wrong Place
    ulfsas skrev 2013-10-24 22:36:44 följande:
    Den ena rumpan utesluter inta alltid den andra.
     Anton och jag har tydligen någorlunda samma smak. En mer kurvig är ju inte fel hellerSolig
    Nästan alla rumpor är fina men jag gillar slanka kroppar med kurvor mest av allt
    En markerad midja med en vacker rund rumpa är vackert...och nu snackar jag inte Birger-style.
    Utan mer.... 

Something to dig into

• Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-24 23:10:05 följande:
    Håller jag med om! Bra grepp där.

Jag är även väldigt svag för nacke, skuldror  och ryggslut. Jag kan tycka en djup urringning bak är minst lika sexig som framtill om inte sexigare. På rätt kropp med rätt hållning. 
    En bra hållning kan göra nästan vilken kropp som helst vacker. Det är underbar med män och kvinnor som bär upp sig själva vackert.
    Jag började rida när jag var så ung (hästar mina vänner, hästar) att jag blev hjärntvättad in till en bra hållning. Hade en tysk krigsveteran som ridlärare när jag var 6 år som skrek "bak med axlarna, fram med bröstet, rörlig i höfterna!!"

Men rent generellt så är smidiga, graciösa kroppar så vackra...och ja ryggar är vackra. Gillar kvinnan på bildens rygg.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-25 21:47:35 följande:
    Läste något intressant lite relaterat till detta. Om självmord. Det är ju allmänt(?) känt att självmordsfrekvensen är högre bland män än kvinnor (ca dubbelt så hög). Men vad tror du relationen är i USA om man jämför självmord bland vita och svarta? Utan att googla nu

Utan att googla tror jag att vita begår fler självmord.

Men berätta! Och länka gärna till det du läst om det finns en länk
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-10-26 19:13:31 följande:
    existentialism kombinerat med att man har det bättre än andra......
    D W skrev 2013-10-26 21:01:16 följande:
    Tänkvärt,  'the superfluous man' i rysk litteratur. Som Onegin av Pushkin.

Blessed is he, who leaves the feast,
    And slips away, as chance may please,
    Before he's drained life to the lees 

Så vackert sammanfattat!
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-26 16:46:44 följande:
    Ja du har helt rätt. det är dubbelt (per 100 000) så många vita män än svarta män som begår självmord. Även andra etniska grupper har lägre frekvens. Jag undrar varför det är så att vita män har högst självmordsfrekvens? 

www.suicide.org/suicide-statistics.html

Jag tror som sagt lite på Aynrands förklaring, faktiskt.

Kan tänka mig att självmordstankar ibland hänger ihop med misslyckande, en känsla av att ha misslyckats med livet, med sig själv om människa. Tanken om misslyckandet i sig hänger ihop med de förväntningar som samhället har och de man speglar sig med. 
    Kanske en hemsk teori och tanke och jag kan bara beklaga att världen ser ut så (du har säkert följt tanken utan att jag behöver förklara närmre).

Jag kände en man en gång som kom från fattiga förhållanden. Född i öknen, uppvuxen utan elektricitet, rinnande vatten och så vidare. Och nu handlar detta om en man som är runt 40 idag. Familjen gjorde såklart det bästa av situationen, odlade jordnötter som de gjorde olja av bland annat. Men den här mannen vittnade iaf om att han aldrig, trots krig, mått så dåligt som han gjort i Sverige. Han menade att där han kommer ifrån tar inte folk livet av sig. Inte bara för att det anses helt förkastligt, utan för att man är lyckligare. Man har mindre att förlora, man har inget "ansikte utåt", man bärs upp av sin familj och i den mer kollektivistiska kulturen är en självisk tanke som självmord lite längre bort. Man är aldrig ensam.

Detta är hans subjektiva tanke och teori och inte en allmängiltig sanning, men jag kom att tänka på det för att vi ofta pratade om det. Men det kanske är så att denna typ av företeelse finns på olika nivåer i samhället idag?

• Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-27 18:52:38 följande:
    Jag tror inte det är individualism vs kollektivism, utan snarare att den sociala kontrollen och även omtanken är starkare i den typen av samhällen än i det moderna västerländska stadslivet där folk lätt blir ensamma. 

Ja och det är väl i allra högsta grad en typ av individualistisk resp kollektiv kultur?
Svar på tråden Trash-tråden