Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Håller med er i kompisdiskussionen också.

De flesta av mina nära vänner är nya. Jag känner som en avgrund mellan mig och de jag växte upp med, vi har valt så otroligt olika vägar i livet och även om det genom åren varit trevligt att träffas ibland, så känns det inte bra eller rätt. Jag önskar att jag hade en barndomsvän, det känns så charmigt och jag avundas de som har det haha...
    Men jag har bra vänner. Jag har alltid uppfattat mina barndomsvänner som missunsamma, avundsjuka och inga att räkna med när det blåser.
    Nu har jag vänner som kan glädjas med mig, ge mig råd när det krisar och sträcka ut en hand (och jag hoppas att det är en sådan vän jag själv är). Men vägen dit var lång, känner mig, liksom Rose, bekvämare kring män, rent generellt.
    Med det sagt har jag ett extremt komplicerat förhållande till män haha...och kvinnor.
    Till alla helt enkelt. Utom de underbara {#emotions_dlg.flower} .

• Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-16 18:56:13 följande:

and if it´s still not ok it is the end and then you will be ok... Död

Haha fast jag tolkar det lite annorlunda
    Att det inte är slut, förän det är ok...för är det inte ok, är det inte slut (inte döden slut, utan...slut.)

Gillar de olika tolkningarna.   
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-16 19:11:49 följande:
    Så om du inte är ok så är du inte en slut? Eller är du inte en slut om du inte är ok? Obestämd

Själv ser jag döden som ett avslut, oavsett när det kommer. För min egen del spelar mitt liv mig ingen roll men jag vet att de jag lever skulle vara ledsna om jag dog så jag föredrar ju att det sker senare.   
    Jag är alltid en slut med rätt person!

Hahaha ja...men jag ser inte slutet som döden! Slutet menar jag kan vara typ lidandet, eller whatever. 
  • Nice Girl Wrong Place
    MrsAssault skrev 2011-09-16 20:04:31 följande:
    Jag har fyra barndomskompisar, två av dem träffar jag kanske en gång om året max, En av dem 2-3 ggr per år och en av dem pratar jag med och träffar åtminstone några gånger i månaden. Sen har jag typ folk jag umgås med i intervaller, och så jobbarkompisar. Men bara tre nära vänner, den sistnämnda barndomskompisen, min mamma och min man
    Din mamma verkar vara en så cool kvinna! Det har jag sagt många gånger haha...
  • Nice Girl Wrong Place

Igår kväll tittade jag på La haine...
    Gud vilken underbar film, en av de allra bästa filmer, om inte den bästa, jag sett! Helt otrolig. Det enda negativa jag kan komma på att säga är; Varför såg jag den inte tidigare?!

Jusqu'ici tout va bien...

• Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-09-17 11:59:01 följande:
    God middag!

Jag har sovit i elva timmar men är jättetrött fortfarande.

NG, filmen lät väldigt intressant, tack för tipset!   

Jaaa...
    Den är inte bara intressant, den är så snyggt filmad och innehåller så många små guldkorn och känns inte alls platt som så många liknande filmer kan göra.
    Som en fulländad, vacker, historia.
    Aynrand rekommenderade den och jag köpte den för länge sedan (läs laddade ner) men har inte tagit tiden att se den förän nu.   

Vill redan se den igen. 
Svar på tråden Trash-tråden